jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Petr Zelenka, jezdec s vůní benzínu v krvi
Petr Zelenka, jezdec s vůní benzínu v krvi

Rodák z Lomu u Mostu od prvních krůčků směřoval do tátovi garáže, pak se vyučil - a jak jinak, než automechanikem. A v tomto oboru podniká dodnes. Jelikož následoval svého otce a k ježdění po různých závodech přidal i touhu závodit sám, začal se postupně po závodech motokár věnovat závodům do vrchu. Kromě účasti v Českém poháru v rallye, kde se představil jako spolujezdec posádky Jurčo-Zelenka s vozem Škoda 130 L, se později v roce 1995 podíval při testech formule Škoda pod pokličku týmu Vikomt u J. Schwarze.

V roce 1999 přestavěl Petr Zelenka svůj rallyecrossový Golf na vrchařský speciál. Kolem roku 2001 se Petr pravidelně umisťoval v seriálu Triola Cup.
Z kariéry ještě vystřihněme okamžiky, kdy Petr Zelenka přesedá do Oplu Kadett či BMW 325 vlastní úpravy a jezdil s nimi vytrvalostní závody automobilů na okruzích. V sezóně 2006 přesedá do Nissanu GTi a odváží do svého bydliště dva zlaté poháry z Carboniacupu. V letech 2013-2017 jezdil s vozem Suzuki Swift v Carboniacupu do 1600 ccm.

Petře, jak dneska koukáš na svou závodní historii, co bys ze své závodní kariéry vyzdvihl?

Neměl bych zapomenout na velmi úspěšné období s vozem VW Golf gti ve skupině H, se kterým jsem za vydatné podpory firmy Buchen ekoservis dosahoval těch nejvyšších umístění a završením byl titul v roce 2005.

Asi existují i okamžiky, které bys raději zapomněl?

Ano ale i přes občasné nezdary ve shánění finančních prostředků mi chuť do závodění nechybí, bylo samozřejmě i několik kolizí, ale ty k jízdě na hraně prostě patří.

Jak koukáš na účasti v kopcových a okruhových závodech, co tě přivedlo na okruhy?

Rozdíl je v tom, že energii vydanou na přípravu samotného vozu a mne je možné na kopcích prodat jen v malém časovém úseku, stačí pak malá chybička a výsledek se nedostaví, naproti tomu okruhové závodění je k menšímu zaváhání shovívavější a dá se na výsledku pracovat po cely den, neméně působivé je i prostředí, ve kterém se může blýsknout váš sponzor a partneři.

Jezdil jsi se Suzuki Swift, loni naopak provětral poprvé formule, jaký je rozdíl v těchto vozech?

Rozdíl je znatelný, cestovní vůz promine svou pružnější konstrukcí sem tam i výlet mimo trať a nevyžaduje takovou koncentraci a přesné řízení, naproti tomu formule, pokud se budeme bavit o jízdě na špičce, nepromine sebemenší zaváhání, loni nás v Mostě jelo 6 vozů ve dvou vteřinách. A tam, to mi věřte, není prostor na sebemenší zaváhání, zvláště když se ve čtvrtém kole prodíráte vozy jedoucími o kolo zpět.

Jak bys zhodnotil loňskou sezónu?

Byla to sezóna protkaná výzvami, napětím, radostí, ale také občasným výletem mimo trať. Výzvy mám ale rád, a tak jsem se učil a nakonec završil celkovým vítězstvím v kategorii do 2000 ccm, hlavní zásluhu na tom ovšem má pan Radek Polák, bez jehož přízně bych v tomto prestižním prostředí nemohl účinkovat, jeho záměr propagovat firmu Lutopol, kterou úspěšně vede, se vydařil a splnil si tak sen, jehož jsem byl součástí, ale pokračuje, vznikl totiž Lutopol Racing Team, ve kterém sám majitel bude vodit jeden z vozů formule Renault

Štěstí přeje připraveným a odvážným, a tak není pochyb, že se bude opět na scéně této kategorie na co dívat

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně úspěchů na závodních tratích.
 
Zdroj: Vláďa Rožánek a Petr Zelenka, foto Radoslav Holan

 

 

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
PF 2019Přejeme všem čtenářům Motorelaxu krásné Vánoce a mnoho nádherných zážitků s motosportem v příštím roce.
17:53, 14.02.
21:59, 10.02.
21:49, 10.02.
13:53, 25.01.
21:09, 22.01.
13:38, 20.01.
15:33, 11.01.
21:18, 03.01.
21:06, 03.01.
20:11, 20.12.
22:07, 18.12.
20:55, 25.11.
23:02, 16.11.
21:39, 09.11.
21:47, 01.11.
21:05, 01.11.
21:01, 01.11.
20:46, 01.11.
22:36, 30.10.
18:21, 28.10.
22:30, 15.10.
20:36, 15.10.
20:47, 12.10.
09:37, 12.10.
23:39, 08.10.
23:27, 08.10.
23:18, 08.10.
23:15, 24.09.
21:45, 24.09.
22:27, 16.09.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions