jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Volkswagen uzavřel svou účast ve WRC dvojitým vítězstvím – Mikkelsen a Ogier se v Austrálii zapsali do historie
Volkswagen uzavřel svou účast ve WRC dvojitým vítězstvím – Mikkelsen a Ogier se v Austrálii zapsali do historie

Tisková zpráva týmu Volkswagen Motorsport

•       Volkswagen se loučí s mistrovstvím světa v rallye 43. vítězstvím jako mistr světa

•       U protinožců nepřekonatelný: Mikkelsen slaví po duelu s Ogierem třetí vítězství v mistrovství světa v rallye
 
Praha, 21. listopadu 2016 – Příběh týmu Volkswagen v mistrovství světa v rallye končí vykřičníkem. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) dosáhli v Rallye Austrálie dalšího vítězství s nejúspěšnějším vozem v historii mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Třiačtyřicátý triumf v 52. rallye soutěžního vozu Polo R WRC byl mimořádný a tvrdě vybojovaný – v těsném souboji s týmovými kolegy, posádkou Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), kteří s vozem WRC z Wolfsburgu získali po čtyřech titulech v hodnoceních jezdců i spolujezdců a společně s posádkou Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) slavili titul také v hodnocení konstruktérů.
 
Z velkého finále u protinožců se stal opravdový thriller, z něhož nakonec vyšla vítězně posádka Mikkelsen/Jæger díky silným nervům a velkolepému výkonu. Volkswagen tak po čtyřech letech opouští nejvyšší ligu soutěžního sportu a po Formuli 1 nejvýznamnější mistrovství světa v motoristickém sportu na vrcholu a s pozoruhodnou bilancí.
 
Potvrzeno: nejlepší soutěžní vůz, který kdy byl vyroben – Polo R WRC
 
Pozoruhodná bilance zní následovně:
958 rychlostních zkoušek, 640 nejlepších časů; 52 soutěží, 87 umístění na stupních vítězů, z toho 43 vítězství; 51 speciálních rychlostních zkoušek Powerstage, dvaadevadesátkrát bonusové body. Volkswagen Polo R WRC je z hlediska úspěšnosti s odstupem nejúspěšnějším vozem v mistrovství světa v rallye všech dob. Mezi prvním vyjetím vozu WRC z Wolfsburgu na trasu rychlostní zkoušky – Jari-Matti Latvala 16. ledna 2013 v 9:07 h – a posledním průjezdem cílem, který dnes ve 13:47 h a 41 sekund místního času absolvoval s vozem Polo R WRC Andreas Mikkelsen, leží 48 723,52 kilometru, ujetých v tempu rychlostních zkoušek. To odpovídá docela přesně trojnásobku vzdálenosti ze sídla týmu Volkswagen v ulici Ikarusallee 7a v Hannoveru do jeho servisního zázemí v australském přístavu Coffs Harbour. Za tímto úspěchem stojí silný tým. Kromě týmu v místech konání rallye a přibližně 200 zaměstnanců v Hannoveru přispěli k historickým úspěchům také pracovníci technického vývoje ve Wolfsburgu a partneři týmu Volkswagen Motorsport.
 
Milníky místo melancholie: působivé vítězství Mikkelsena po souboji s Ogierem
 
Extrémní množství prachu, čištění trati a chytrá strategie pro výběr a použití soutěžních pneumatik jsou příkladem rozmanitých výzev, před něž byli postaveni účastníci Rallye Austrálie 2016. Posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger byla v čele startovního pole vozů WRC na 94,1 procenta z celkových 283,36 kilometru rychlostních zkoušek. Jejich souboj se čtyřnásobnými mistry světa, posádkou Ogier/Ingrassia, patřil mezi nejlepší okamžiky soutěžního sportu uplynulých let. A to navzdory tomu, že obě posádky týmu Volkswagen neměly nejlepší výchozí pozici z hlediska postavení na startu.
 
Jeden cíl splněn, druhý cíl unikl jen těsně – Mikkelsen/Jæger skončili v mistrovství světa na třetím místě
 
Vítězstvím v závěrečné soutěži letošní sezony splnila posádka Mikkelsen/Jæger přesně to, co bylo z jejího pohledu nezbytné k tomu, aby si zajistila druhé místo v mistrovství světa v rallye. Jejich soupeři v boji o titul vicemistra, Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai), však neudělali žádnou chybu a dojeli na třetím místě za posádkami Mikkelsen/Jæger a Ogier/Ingrassia. To jim postačilo k tomu, aby obhájili své postavení v tabulce. Posádka Mikkelsen/Jæger ovšem vybojovala třetí místo v hodnocení konstruktérů – jako nejlepší tým s jedním vozem v mistrovství světa v rallye.
 
Posádka Latvala/Anttila uzavřela sezonu bodovým umístěním
 
Nejlepší umístění na závěr letošní sezony naproti tomu zůstalo upřeno posádce Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) s třetím vozem Polo R WRC. Ta se hned na začátku soutěže dostala do mírného kontaktu s okrajem mostu a poškodila zavěšení zadního kola. Navzdory více než sedmiminutové časové ztrátě se vicemistři z loňského roku probojovali zpět na bodovaná místa a Rallye Austrálie dokončili na deváté pozici.
 
Tečka nad i v doméně týmu Volkswagen: nejlepší čas v Powerstage pro Ogiera
 
Skutečnou doménou týmu Volkswagen zůstala i v Austrálii tzv. Powerstage, v níž jsou udělovány bonusové body nejlepším třem jezdcům a spolujezdcům. V Austrálii zajela nejrychlejší čas po devětatřicáté posádka týmu Volkswagen – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia. V uplynulých čtyřech letech putovaly bonusové body do Wolfsburgu celkem dvaadevadesátkrát. Pro posádku Ogier/Ingrassia to byl 33. nejlepší čas v Powerstage jejich kariéry.
 
 
Hlasy po 3. dni Rallye Austrálie:
 
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Na konci rychlostní zkoušky ‚Wedding Bells‘ jsem se dostal na výjezdu z levotočivé zatáčky příliš blízko ke krajnici a dostal smyk. A v obrovském mračně prachu jsem se musel nejprve zorientovat, kde je vozovka. Kvůli tomu jsme ztratili téměř 20 sekund. Ale ničeho nelituji. S Julienem jsme po celý víkend podstupovali maximální riziko a do té doby jsme sváděli s Andreasem skvělý souboj. Andreas si vítězství zaslouží. Beztak je nejdůležitější, že se náš tým loučí s mistrovstvím světa v rallye vítězstvím. Pro mě to je velmi emocionální okamžik. Je toho tolik, za co vděčím tomuto týmu. Volkswagen Motorsport byl pro mě s Julienem doslova rodinou. Navázal jsem velký počet přátelství a nikdy nezapomenu na úžasné okamžiky, které jsme prožili v uplynulých letech. Velkolepá jízda se chýlí ke konci a jsem hrdý, že jsem mohl být její součástí.“
 
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Dnes jsem si při Powerstage užíval poslední kilometry ve voze Polo R WRC. Dnes a včera jsme zajeli dobré rychlostní zkoušky. S naším výkonem v uplynulých dnech můžeme být spokojeni. Na první rychlostní zkoušce jsme se žel dostali do mírného kontaktu se zdí mostu a poškodili si přitom zavěšení zadního kola. Kvůli tomu jsme ztratili hodně času a už jsme neměli šanci bojovat o stupně vítězů a vítězství. To bych býval rád udělal, především, abych dal našemu týmu vhodný dárek na rozloučenou. Naši týmoví kolegové Andreas Mikkelsen a Sébastien Ogier vybojovali zasloužené dvojité vítězství. Oběma gratuluji. Dnes večer budeme ještě jednou jako celý tým společně slavit a tím skončí naše společná éra v mistrovství světa v rallye. To bude jistě velmi emocionální.“
 
Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„Máme za sebou velkolepý víkend, který nám přinesl výsledek snů na konci naší sezony. Dnes byl zcela mimořádný den, protože jsme jako tým nastoupili naposledy. Tolik jsem si přál, abych v této rallye zvítězil pro Volkswagen. A je velkolepé, že se mi to podařilo. Volkswagen je týmem, který mi dal šanci vstoupit do nejvyšší ligy soutěžního sportu. Vložil do mě velkou důvěru a tolik mi toho umožnil. To bude mít vždy mimořádné místo v mém srdci. V poslední rallye se všechno skvěle sešlo, všechno, skutečně všechno bylo v dokonalém souladu – bylo to jednoduše optimum, kterého jsme dosáhli za čtyři roky v mistrovství světa v rallye. Že to i přesto úplně nestačilo na titul vicemistra, je sice na jedné straně škoda, na druhé straně to není tak důležité. Kdybych si totiž musel vybrat mezi vítězstvím v poslední společné rallye a titulem vicemistra, zvolil bych vždy vítězství.“
 
Sven Smeets, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Dnes je na jedné straně úspěšný den pro Volkswagen, na druhé straně nás čeká emocionální rozloučení s mistrovstvím světa v rallye. Rozloučení dvojitým vítězstvím je jednoduše velkolepé. Navzdory náročné situaci odváděl celý tým své maximum a pracoval absolutně profesionálně až do posledního servisu, až do posledních metrů. Jsem neuvěřitelně hrdý na naše výkony v Rallye Austrálie – ale také na výkony v uplynulých letech. Děkuji všem v Hannoveru, ve Wolfsburgu i tady, v místě konání rallye, a také všem našim partnerům, kteří k tomu přispěli. Hodně jsme toho dosáhli a s velkým sebevědomím kráčíme vstříc naší budoucnosti v motoristickém sportu.“
 
A pak tu byl ještě…
 
…maraton Juliena Ingrasii v pořizování „selfie“. Na konci účasti značky Volkswagen v mistrovství světa v rallye si čtyřnásobný mistr světa v hodnocení spolujezdců pořídil na místě svou „selfie“ s každým členem týmu, aby si zachoval vzpomínku na čtyři společné roky.
 
A pak tu byl kromě toho ještě…
 
…jezdec, který se od začátku podílel na programu týmu Volkswagen v mistrovství světa v rallye: Andreas Mikkelsen. Jeho první účastí v barvách týmu byla Rallye Finsko 2011, v níž se postavil na start jako kandidát na post továrního jezdce. Při prvním zkušebním nasazení v roli juniorského jezdce řídil vůz koncernové značky Škoda pod vlajkou týmu Volkswagen Motorsport.
 
* S výhradou potvrzení federací FIA.
 
 
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Austrálie – konečné výsledky*
 
01. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, 2:46.05,7 h
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 14,9 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1.12,6 min
04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1.26,7 min
05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1.28,3 min
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 1.41,5 min
07. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 3.04,3 min
08. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 7.32,3 min
09. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 7.56,9 min
10. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 8.00,1 min
 
 
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Austrálie – výsledky Powerstage
 
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3.36,8 min
02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 1,2 s
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2,7 s
 
 
Konečné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*
 
Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 268 bodů;
2. Thierry Neuville, 160;
3. Andreas Mikkelsen, 154;
4. Hayden Paddon, 138;
5. Dani Sordo, 130;
6. Jari-Matti Latvala, 112;
7. Mads Østberg, 102;
8. Ott Tänak, 88;
9. Kris Meeke, 64;
10. Craig Breen, 36
 
Hodnocení spolujezdců

1. Julien Ingrassia, 268 bodů;
2. Nicolas Gilsoul, 160;
3. Anders Jæger, 154;
4. John Kennard, 138;
5. Marc Martí, 130;
6. Miikka Anttila, 112;
7. Ola Fløene, 102;
8. Raigo Mõlder, 88;
9. Paul Nagle, 64;
10. Scott Martin, 36
 
Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 377 bodů;
2. Hyundai Motorsport, 312;
3. Volkswagen Motorsport II, 163;
4. M-Sport, 162;
5. Hyundai Motorsport N, 146;
6. DMACK, 98;
7. Jipocar Czech National Team, 18;
8. Yazeed Racing, 4
 
* Předběžné
 
Zdroj: David Valenta
Porsche Česká republika s.r.o.  
david.valenta@porsche.co.cz
www.volkswagen.cz | www.porsche.co.cz | www.volkswagenclub.cz
Pavel Jelínek, Motormix


 

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
ARGENTINSKÁ RALLYEVyjížďka do Argentiny může být pro fanoušky v Evropě dlouhou cestou, nicméně když si dáte dohromady krajinu s úžasnou scenérií a národ lidí, kteří jsou neustále nažhaveni na večírky, dostanete z toho ideální místo pro pořádání podniku Světového šampionátu rallye...
22:41, 02.03.
22:55, 20.12.
16:23, 23.07.
20:29, 22.11.
20:51, 05.03.
21:23, 15.12.
20:40, 04.10.
09:15, 23.03.
14:13, 29.01.
11:18, 19.01.
21:54, 26.12.
04:18, 03.11.
09:53, 31.03.
21:45, 30.03.
15:45, 30.03.
11:04, 30.03.
19:56, 29.03.
13:18, 29.03.
21:42, 28.03.
14:41, 28.03.
11:37, 28.03.
10:17, 28.03.
20:29, 27.03.
17:01, 27.03.
11:11, 27.03.
19:53, 26.03.
15:29, 25.03.
18:32, 23.03.
07:13, 17.03.
10:45, 14.03.
Corona Rally Mexico Uddeholm Swedish RallyRallye Automobile Monte Carlo