jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Jedno z mnoha vítězství s číslem 3

Bylo slunečné a větrné odpoledne, kousek za kopci zvané Irské se schylovalo k další bitvě o body v souboji o Winston Cup. Psal se rok 1987 a byl to rok, který vešel do historie zejména díky dominantní jízdě Dale Earnhardta, který s týmem Richarda Childresse získal svůj třetí titul kariéry. Byla to sezóna, ve které legenda s číslem 3 získala hned 11 vavřínů.

Jako první do závodu vystartoval Rusty Wallace, pro nějž to byla i první vyhraná kvalifikace kariéry. Vedle něj se původně měl postavit Derrick Cope, kterého však potkala smůla už během závěrečného tréninku. Technický problém s nálepkou neopravitelný a absence náhradního vozu zapříčinila i Derrickovu absenci ve startovním poli.

Závod byl odstartován bez větších problémů a dalo se očekávat, že v podobném duchu se odehraje všech 200 naplánovaných kol. V hledáčcích kamer byl pak zejména Bill Elliott, který na svém kontě měl tři vítězství z předchozích třech závodů na dvojmílovém oválu v Michiganu. Druhým objektem zájmu se stal i Tim Richmond. Ten se po těžké nemoci vrátil za volant závodního vozu opravdu ve velkém stylu. Prvního místa se zhostil v Poconu i Riverside, a Michigan by se mohl stát jeho třetím zářezem v řadě.

Rok 1987 byl i ve znamení výměny generací. Byla to první sezóna, ve které nevyhrál jezdec starší 35ti let. Cale Yarborough, Richard Petty, Buddy Baker, Benny Parsons i Bobby Allison se museli chtě nechtě poroučet z výslunní kam se postupně stěhovala jména Dale Earnhardt, Davey Allison či Bill Elliott, který v té době byl už na čtvrtém místě historických tabulek co se celkového výdělku týče. I přes tento fakt, se celé pole v kvalifikaci vešlo do 2.5 vteřiny.

První rozruch vyrobil Cale Yarbourough a jeho kouřící Oldsmobil. Rychlost předváděl Sterling Marlin, který se v několika prvních kolech posunul vpřed o více jak deset míst. Na hrotu startovního pole pak souboj o vedení předváděli Bill Elliott a Rusty Wallace. Schrader, Earnhardt a Bobby Allison následovali v těsném závěsu. První boxové zastávky přisly okolo 35. kola, které bylo odjeto za zaváděcím vozem díky nehodě H.B Baileyho.

Po několika dalších rychlých kolech se ke slovu opět dostala žlutá vlajka. Kontakt Ricka Wilsona a následný náraz do zdi Richarda Petty byl příčinou druhého přerušení. Richard Petty do závodu nastoupil s pošramoceným zdravím. Pár týdnů před závodem v Michiganu si totiž Richard zlomil několik žeber – stalo se tak v 69. kole během sprintu v Doveru. Tento sedminásobný šampión o pár dní později oslavil padesátku a navzdory kontaktu s lemující zdí dojel na 12. místě.

Pořadí po 200 mílích - ve vedení Dale Earnhardt, následoval Bill Elliott, Rusty Wallace, Ken Schrader a Davey Allison, syn Bobbyho Allisona.

126. kolo však pro Billa Elliotta znamenalo konec závodního odpoledne. Ve voze s číslem 9 se rozprostřelo ticho a Elliott tak možná začal počítat body do průběžného pořadí. Šlo totiž o čtvrtý problém s motorem během sezóny 1987 a Billovi možná v té době už začínalo být jasné, že ani tento rok nebude vítězný.

V popředí průběžného pořadí se stále držel Dale Earnhardt, který ve vedení ten den strávil 152 kol. Velkým soupeřem mu byl Rusty Wallace a Kyle Petty. Všichni tři jmenovaní se několikrát před koncem závodu sjeli dohromady. Žluté fáze zapříčinil Morgan Shepherd, který našel cestu do betonové zdi. Olej po trati pak unikl z vozu Alana Kulwickiho.

Poslední restart přišel v 188. kole z celkových 200. Jezdci se sjeli za Dalem v horní řadě, v té spodní se pak shromáždili pomalejší vozy. Mezi ně se mimojiné řadil i nezvykle Darrell Walltrip.

Po posledním mávnutí zelenou vlajkou se zdálo, že Earnhardta nemá sílu nikdo porazit. Rusty Wallace a Kyle Petty se spíše věnovali souboji o druhou příčku. Na prvních třech místech tak byly vozy Chevrolet, Pontiac a Ford. A právě Pontiac Rusty Wallace se vůči svému jezdci nezachoval právě  sportovně. Z vozu #27 se začal vynořovat bílý kouř a i přesto že Rusty neztrácel na rychlosti, byl povolán zpět do boxů.

I to možná otevřelo vrátka Daveymu Allisonovi, který tou dobou netrpělivě kroužil na čtvrtém místě. Nikým nepozorován se v zápětí dostal těsně za Kyla Petty, kterého bez větších problémů předjel. Před Allisonem pak už nebyl nikdo jiný než "jen" neporazitelný Dale Earnhardt.

V posledních pěti kolech se zdálo že Davey dotahuje na Dala. V některých momentech se naopak Kyle přibližoval zpět do boje o vítězství. K souboji kolo na kolo nakonec nedošlo. Davey Allison průjezdem cílovou páskou údajně tloukl pěstí do volantu – nebylo se čemu divit. V poslední zatáčce se totiž dostal až nad zadní kola Dala Earnhardta, ovšem výjezd ze čtvrté zákruty už patřil spíše jezdci s číslem 3.

Pro Earnhardta to bylo 26. vítězství kariéry a 13. na trati zvané superspeedway. Byl to 14. závod sezóny a tým Richarda Childresse měl na své soupeře náskok neuvěřitelných 304 bodů. Jak historie nakonec ukázala, šlo o jedno z nejvýraznějších vítězství seriálu NASCAR – Earnhardt svůj třetí titul získal s náskokem 489 bodů.

Závod v Michiganu byl zároveň posledním, ve kterém se Tim Richmond umístil v TOP5. Jezdec, který překypoval dobrou náladou a bavil všechny kolem sebe, zemřel o dva roky později na AIDS.

: Michigan International Speedway / 2,000míle
: Miller American 400 / 400mil / 200kol
celkový čas: 2h41m40s
průměrna rychlost: 148,454mph
přerušení: 5 (18kol)
náskok vítěze: 0,88s

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný komentář.
Přestup Tony Stewarta bude dnes potvrzenNa dnešní den je v přímém přenosu na stanici SPEEDtv naplánovaná tisková konference Tony Stewarta a vedení týmu Joe Gibbs. Joe Gibbs se oficiálně chystá požehnat Stewartův konec v týmu Joe Gibbs Racing.
10:53, 07.04.
16:43, 20.04.
12:36, 15.04.
16:09, 26.03.
19:26, 22.03.
12:52, 15.03.
16:06, 23.02.
12:09, 14.08.
11:56, 14.08.
11:39, 13.08.
15:23, 12.08.
15:08, 12.08.
12:57, 04.08.
08:14, 02.08.
18:09, 31.07.
17:53, 31.07.
09:03, 30.07.
21:51, 13.07.
11:03, 11.07.
10:32, 10.07.
09:44, 10.07.
14:01, 06.07.
12:21, 03.07.
12:06, 02.07.
12:53, 01.07.
15:58, 30.06.
13:35, 30.06.
08:57, 28.06.
09:39, 26.06.
10:37, 24.06.
Pace-Car pro závod v Daytoně Nextel Cup - Ford 400