jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Charouzův jezdec Callum Ilott o životě před katastrofou ve Spa a po ní...
Charouzův jezdec Callum Ilott o životě před katastrofou ve Spa a po ní...

Text a foto: Roman Klemm

Po strašné nehodě Anthoina Huberta s jeho týmovým kolegou Juanem Manuelem Correou ve Spa, cestoval český tým Sauber Junior by Charouz k dalšímu závodu do italské Monzy silně traumatizován a jen s jediným vozem pro Calluma Ilotta. Mladý Angličan sice v předcházejících třech letech patřil mezi pravidelné vítěze tříd F3 a GP3, v bývalém královském parku se ale nacházel pod obrovským tlakem - jak z psychického, tak i ze sportovního hlediska. V pátek večer ovšem podal senzační výkon, díky kterému na čas zmizely chmury na Charouzovým týmem: Byl nejrychlejší V kvalifikacI a zajistil si tak pole-position pro závod!
Právě před tímto závodem odpověděl Romanu Klemmovi na několik otázek o tom co bylo, co je a co snad bude...

RK: Koncem minulé sezony jsi měl za sebou čtyři roky v monopostech. Jezdil jsi za nejrenomovanější týmy, jako Carlin, Van Amersfoort, Prema a ART. Pro letošek ses rozhodl nastoupit za relativně nový tým z Čech. Jaká byla Tvá motivace?

CI:
Samozřejmě, že jsem pozoroval jejich výsledky minulý rok. A ty byly pro nováčky opravdu výborné. Bylo to před rokem právě tady v Monze, kdy jsme se spolu začali blíže bavit, no a po testu v Abú Dhabí bylo z mé strany všechno jasné. Líbilo se mi, jak pracují, a oni byli očividně spokojeni s mým výkonem. Od té doby byla ruka v rukávě.

RK: Tým Antonína Charouze je sestaven z chlapců ze všech myslitelných evropských zemí. Jak klape vaše spolupráce a komunikace?

CI:
Ne, to vůbec nebyla obtíž. Mám tu kolem sebe hned několik techniků, se kterými jsem již dříve pracoval u jiných týmů. Z toho pohledu nevidím problém.

RK: A spolupráce s týmovým kolegou Juanem Manuelem Correou?

CI:
Z profesionálního hlediska naprosto optimální. A z lidského? Když se mě zeptáš, zda Juana vidím spíše jako kolegu nebo jako přítele, tak ti jasně odpovím, že jako přítele – velkého kamaráda...

RK: Tvá kariéra je v jistém smyslu unikátní. Když jsi v 16 letech přestoupil z motokár do monopostů, tak jsi byl členem juniorského kádru Red Bullu, Dr. Marko tě pak ale „pustil“ a tvé služby si okamžitě zajistila Akademie Ferrari. Jaké rozdíly mají obě organizace?

CI: U Red Bullu je to jednoduché. Zaplatí ti někde kokpit a dál se o tebe vlastně nestarají. Pan Marko tak nějak z povzdálí pozoruje tvé výsledky a podle toho pak reaguje – někdy i dost překvapivě. U Ferrari na to jdou mnohem důkladněji. Najdou ti tým a zůstávají s tebou přes několik stále přítomných prostředníků ve spojení. Starají se i o náš mediální a fyzický výcvik.

RK: Již jako člen Akademie Ferrari jsi jednou ve Spielbergu vyhrál závod Formule 3. Hlavní cenu tam předával muž, který tě ve svém kádru již nechtěl – Dr. Marko. Pamatuješ?

CI:
Jak by ne! To byl „a very special moment“. Asi pro nás pro oba...

RK: Co byla zatím největší pozitiva Tvé sezony 2019?

CI:
Na každý pád možnost testu Sauberu-F1 v květnu v Barceloně. To auto bylo tak rychlé a silné... Byl jsem trochu nervózní, rychle jsem se v něm ale zabydlel a myslím, že byl tým s mou prací spokojen. No a pak bych chtěl vyzvednout kvalifikace v Monaku a samozřejmě mou pole-position tady v Monze.

RK: Teď přijde možná trochu nepříjemná otázka. Jestli chceš, tak ji vynecháme... Co změnil víkend ve Spa-Francorchamps na tvém přístupu k tomuto sportu?

CI:
Ne, ne, odpovím ti. To je zajímavá otázka... Myslím, že všichni, co tu dnes jsme, máme podivné pocity. Když jsem sem ve čtvrtek přijel, tak jsem vlastně nevěděl, co tu chci. S něčím takovým, co se stalo v Belgii, jsem se ještě nikdy nemusel vypořádat. Teprve teď si asi uvědomujeme, co se nám všem může v řadě případů stát. Najednou ti hlavou létají myšlenky, které jsi dříve neměl. Ostatním jezdcům se daří podobně a nevíme, jak s tím zacházet. Mým hlavním dojmem je prázdnota. Zvláště u nás v týmu. Juan Manuel tu prostě chybí. Zanechal ohromné deprimující vakuum...

RK: Co bys letos udělal jinak, kdybys k tomu měl příležitost?

CI:
Tenhle monopost Dallara-F2 je velmi obtížné auto a přiznám, že mi to dost trvalo, než jsem mu v mnohém ohledu přišel na kloub. Stále ještě objevuji tu a tam maličkosti, které mohu udělat lépe. Myslím tedy, že budu v další sezoně této třídy mnohem lepším jezdcem.

RK: Čímž bychom byli u otázky ohledně tvé bezprostřední budoucnosti.

CI:
Jsem členem Akademie Ferrari, a proto není v mých rukou, kde mě příští rok umístí. Na každý pád chci pokračovat ve Formuli 2, abych mohl uplatnit to, co jsem se letos naučil.

V neděli čekala na Calluma další hořká pilulka. Ve sprintu držel ještě v posledním kole pozici, která slibovala jeden z pohárů, když přebrzdil vůz a vyletěl do záchytné zóny. Pryč bylo nadšení z páteční pole-position a dílčí spokojenost se čtvrtým místem ze sobotního závodu. Najednou na něj zase všechno dolehlo. Smrt Anthoina Huberta, zdrcující zprávy o horšícím se stavu kamaráda Correy a vlastní selhání v rozhodující okamžik... Se slzami v očích mi před odjezdem z Monzy přesto upřímně řekl: „Jeli jsme všichni těsně pohromadě. Musel jsem prostě brzdit co nejpozději, abych si udržel šanci. Mé gumy ale byly v koncích, zůstaly stát a vůz se už nedal řídit...“

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
20:33, 07.12.
13:12, 01.12.
17:34, 30.11.
17:39, 29.11.
18:41, 28.11.
19:29, 27.11.
23:08, 10.10.
13:55, 29.09.
22:35, 27.09.
20:26, 19.09.
10:16, 09.09.
20:31, 02.09.
14:28, 02.09.
22:01, 23.08.
19:22, 12.08.
13:32, 05.08.
12:51, 05.08.
13:59, 14.07.
21:07, 12.07.
12:07, 02.07.
14:06, 23.06.
11:38, 23.06.
18:20, 21.06.
11:16, 21.05.
21:34, 12.05.
18:12, 11.05.
22:01, 10.05.
20:37, 31.03.
13:30, 30.03.
19:47, 29.03.
Josef Král - soustředění ve Špindlu 2011 Istanbul, Turecko - neděle - 2.závodIstanbul, Turecko - sobota - 1.závod
Istanbul, Turecko - pátek - tréning Istanbul, Turecko - pátek - kvalifikaceIstanbul, Turecko - čtvrtek - přípravy
Testy Paul Ricard Testy Paul RicardTesty Barcelona