jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Günther, Ilott a Erisson vyhráli po závodě evropské F3 na Hungaroringu
Günther, Ilott a Erisson vyhráli po závodě evropské F3 na Hungaroringu Text a foto: Roman Klemm

Při příležitosti čtvrtého podniku sezony na Hungaroringu se evropský šampionát Formule 3 poprvé prezentoval v rámci DTM. Pole startujících se v Maďarsku o jeden vůz zmenšilo na 18 (chyběl Carlinův pilot Dennis), jinak ovšem zůstalo beze změn.

V páteční kvalifikaci pro sobotní závod se prosadil Němec Maximilian Günther (Prema) a dosavadní „britskou dominaci“ dokázal druhým časem prolomit i úřadující mistr německé F4, Joey Mawson (Van Amersfoort). Druhou startovní řadu si na okruhu, na kterém se pro závody nedalo počítat s mnoha možnostmi předjíždění, zajistili Jake Hughes (Hitech) a další z nováčků, Ind Jehan Daruvala (Carlin). Až na pátém místě se musel zařadit favorizovaný Callum Ilott (Prema), vedle něhož slavil svůj doposud nejlepší kvalifikační výkon kariéry Pedro Piquet (Van Amersfoort). Druhý ze silných Britů, Lando Norris (Carlin) si zapsal vedle Číňana Zhoua sedmý čas, Harrison Newey uzavíral společně s Mickem Schumacherem nejlepší desítku. Rozhodující session vůbec nevyšla dalšímu z lídrů celkového hodnocení, Joelovi Erikssonovi: Švéd sice ovládl volný trénink, v kvalifikaci zajel ale jen předposlední čas.

1. závod: Poleman Günther stylem start-cíl

Průběh sobotního závodu potvrdil tušení pesimistů, že si diváci kolem přihlouplé trati u Mogyorodu příliš předjíždění neužijí: Poleman Maximilan Günther udržel do první zatáčky první místo a díky tomu, že nechyboval ani věhem následujících 21 kol, si dojel nejen pro neohrožené vítězství, ale zárověň i pro vedení v celkové tabulce.

Joey Mawson byl před startem penalizován a odsunut na 5. startovní pozici, pro zbývající dvě místa na stupínku vítězů si proto dojeli piloti, startující z míst dvě a tři: Hughes s Daruvalou. Jeden z mála předjížděcích manévrů závodu předvedl v 9. kole Mawson, když se ve druhé zatáčce prodral před Ilotta. Mick Schumacher dojel za Neweyem, Zhou a Norrisem devátý, Eriksson zachránil po startu z chvostu pole alespoň bodík za 10. místo.

Sen Pedra Piqueta o možném prvním špičkovém umístění ve Formuli 3 se rozplynul hned krátce po startu, když přes něj v páté zatáčce přeletěl Ralf Aron.
Výsledek 1. závodu F3 na Hungaroringu:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas
1 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes 21 35:37,466
2 Jake Hughes 34 Dallara/Mercedes 21 35:43,339
3 Jehan Daruvala 27 Dallara/Volkswagen 21 35:43,975
4 Joey Mawson 96 Dallara/Mercedes 21 35:44,608
5 Callum Ilott 53 Dallara/Mercedes 21 35:46,939
6 Harrison Newey 17 Dallara/Mercedes 21 35:49,500

2. závod: Poleman Ilott ve stylu Günthera

Základní kámen pro úspěch ve druhém závodě položil Callum Ilott již v kvalifikaci: Postavil svou Prema-Dallaru na pole-position před Erikssona, Norrise, Zhoua a sobotního vítěze, Günthera. Mick Schumacher se dokázal kvalifikovat jen jako 11. a Pedro Piquet se jako 15. vrátil do bezvýznamnosti chvostu pole.

O výsledku bylo rozhodnuto de facto již při sprintu do první zatáčky. Ilott tam dorazil jako první a po 22 kolech vyhrál i závod. V „husím pochodu po Hungaroringu“ ho na stupínek vítězů následovali Eriksson a Zhou, zatímco Norris start zaspal a zůstal bez bodů. Svým nejlepším výsledkem kariéry překvapil především mladý Němec David Beckmann (Motopark), když dojel za Hughesem jako 5. Mick Schumacher si polepšil alespoň na 9. místo před Habsburgem.

Výsledek 2. závodu F3 na Hungaroringu:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas
1 Callum Ilott 53 Dallara/Mercedes 22 35:15,865
2 Joel Eriksson 1 Dallara/Volkswagen 22 35:24,465
3 Guan Yu Zhou 8 Dallara/Mercedes 22 35:25,622
4 Jake Hughes 34 Dallara/Mercedes 22 35:27,127
5 David Beckmann 55 Dallara/Mercedes 22 35:32,245
6 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes 22 35:35,156

3. závod: do třetice vavříny pro polemana, tentokrát se smál Eriksson

Nejlepší startovní místo závěrečného závodu maďarského podniku si v kvalifikaci vybojoval Švéd Eriksson před Ilottem, Zhouem a Norrisem.

Junior BMW na startu neztratil nervy a prvenství udržel i v první kombinaci zatáček. Za ním se zařadili Ilott, Zhou, Norris a Beckmann, který opětně potvrdil, že jeho přestup do týmu Motopark nese ovoce. Znovu se nepředjíždělo. Prvních pět mělo navzájem již po dvou kolech sekundové odstupy a v nezměněném pořadí dojeli do cíle.

Situace na špičce celkového hodnocení se po 12 závodech celkem vyjasnila: o titul letos jede výhradně kvarteto Eriksson-Günther-Ilott-Norris.

Výsledek 3. závodu F3 na Hungaroringu:

P. Jezdec # Vůz Kola Čas
1 Joel Eriksson 1 Dallara/Volkswagen 22 35:37,495
2 Callum Ilott 53 Dallara/Mercedes 22 35:39,377
3 Lando Norris 31 Dallara/Volkswagen 22 35:43,903
4 Guan Yu Zhou 8 Dallara/Mercedes 22 35:48,014
5 David Beckmann 55 Dallara/Mercedes 22 35:49,641
6 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes 22 35:50,285

Celkový stav evropského šampionátu F3 po 4 podnicích:

P. Jezdec Body 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1 Joel Eriksson 183 12 25 18 12 25 12 25 - 10 1 18 25
2 Maximilian Günther 178 15 12 12 6 12 15 15 25 25 25 8 8
3 Callum Ilott 162 18 25 2 6 25 - 15 18 10 25 18 -
4 Lando Norris 158 25 2 15 25 18 18 18 18 - 4 - 15
5 Guan Yu Zhou 65 6 6 - 10 8 1 - - 1 6 15 12

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
20:02, 22.10.
23:28, 16.10.
21:47, 13.10.
19:53, 24.09.
20:09, 17.09.
17:55, 16.09.
17:28, 16.09.
18:55, 14.09.
12:52, 14.09.
08:48, 11.09.
21:59, 10.09.
14:55, 07.09.
14:51, 07.09.
22:17, 06.09.
22:31, 02.09.
13:52, 19.08.
13:45, 19.08.
22:35, 09.08.
22:10, 06.08.
21:39, 29.07.
22:53, 28.07.
15:30, 23.07.
15:25, 23.07.
13:21, 16.07.
22:25, 15.07.
21:02, 13.07.
13:58, 09.07.
13:35, 09.07.
11:12, 07.07.
23:11, 28.06.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions