jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Engeho ve Spa připravila o výsledek stávkující technika
Engeho ve Spa připravila o výsledek stávkující technika

Seriál GT Open zavítal druhým podnikem na legendární okruh Spa-Francorchamps, kde se představil také český jezdec Tomáš Enge. Oproti loňskému vystoupení v Silverstone, kde rodák z Liberce zvítězil, nedojel tentokrát se svým kolegou Craigem Dolbym ani jeden závod.
 
Tomáš Enge mířil do Belgie s jasným cílem, a to ukázat, že Lamborghini Gallardo R-EX je stále konkurenceschopný vůz. V prvním volném tréninku zajel jezdec týmu Wessex Motorsport pátý nejrychlejší čas s  minimálním odstupem osmi desetin sekundy na vítěze. „Seriál GT Open oproti loňsku hodně stoupl na kvalitě. Ve startovní listině jsou nová auta a noví jezdci, kteří jsou profesionálnější. My jsme v pátek ladili auto a použili odlišnou strategii nasazení pneumatik. Mnoho týmů nasadilo novou sadu pro druhý volný trénink, ve kterém jsme tak skončili osmnáctí, ale to nebyla žádná tragédie. Pošetřili jsme novou sadu na kvalifikaci,“ vysvětloval výsledkovou bilanci volných tréninků Enge.

Tým inženýrů pro sobotní kvalifikaci ještě přitvrdil Gallardo, což se ukázalo jako správný krok. Craig Dolby pak vybojoval čtvrtou řadu. „Osmé místo Craiga nebylo špatné, když vezmu, že můj kolega ještě v rychlém kole chyboval a ztratil asi pět desetin. Do závodu jsme nastupovali se strategií, že až po startu rozhodneme, zda budeme měnit pneumatiky nebo ne. Craig zajížděl k pitstopu z šestého místa, a tak jsme zkusili nasadit novou sadu,“ uvedl Tomáš Enge.

Česko-britská posádka měla díky platinovo-zlatému hodnocení ještě jednu nevýhodu. Minimální čas zastávky v boxech je u GT Open 75 vteřin, k čemuž si za své výkony vysloužili jezdci Lamborghini dalších 15 sekund. „Když jsem vyjel na trať a viděl asi třináct aut před sebou, bylo mi jasné, že výhodu nových pneumatik nemáme. Chvíli trvalo, než jsem se dostal na úroveň nových Huracanů okolo osmého místa. Pak ale přišel technický problém a bylo po závodě,“ dodal Enge.

Technický problém se ukázal v danou chvíli tak veliký, že tým musel skončit úplně a do druhého závodu ani nenastoupil. „Bohužel jsme na místě neměli potřebné náhradní díly a bylo po víkendu. Hodnocení tak samozřejmě nemůže být úplně pozitivní. Já už se ale soustředím na další událost, kterou bude naše akademie Reiter Young Star, která za čtrnáct dnů zavítá na Red Bull Ringu,“ uzavřel hodnocení český jezdec.

Zdroj: Tomáš Enge Media

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Novinky ze světové rallyeExterní příspěvek ... Začátek měsíce června se blíží a s ním i další díl z dlouhého seriálu Mistrovství světa v rallye 2014. Prvních pět závodů již máme za sebou a ten šestý, pořádaný na horké a prosluněné italské půdě, pomalu klepe na dveře.
22:01, 25.06.
21:14, 25.06.
21:41, 22.06.
22:37, 19.06.
22:02, 18.06.
21:19, 18.06.
22:30, 15.06.
22:50, 11.06.
21:41, 11.06.
10:56, 01.06.
22:01, 27.05.
21:41, 26.05.
21:23, 23.05.
20:22, 21.05.
19:42, 21.05.
21:37, 14.05.
21:43, 11.05.
22:06, 06.05.
22:31, 30.04.
13:01, 30.04.
22:01, 26.04.
08:50, 26.04.
13:04, 25.04.
13:54, 24.04.
16:47, 23.04.
22:55, 21.04.
13:20, 17.04.
23:42, 16.04.
12:51, 16.04.
19:39, 11.04.
Závod historických vozů v Pau Valencie - zřícená skleněná kukaň VIPJKDesigns - přilby českých jezdců - (c) JKDesigns
Mercedes-Benz SLR McLaren Mercedes-Benz SLR McLarenMercedes-Benz SLR McLaren Roadster
McLaren F1 roadcar Race of Champions