jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Márquez obhajuje své akce z Velké ceny Argentiny
Když Marc Márquez při kvalifikaci v Argentině upustil od použití hladkých pneumatik na mírně mokré trati, byla to součást jeho plánu méně riskovat, poté co měl v loňské sezona 27 pádů.

„Letos se snažím vyhýbat se riziku, vyhýbat se nehodám,” řekl.

Dokonce dostal otázku, zda začíná být nudný a rozumný...

Nikdo už takovou otázku nepoložil po nedělním závodě, kde Márquez dostal tři tresty v neuvěřitelném sledu incidentů a kontroverzí...

Všechno to začalo, když Márquezovi zastavila motorka, když přijížděl na své místo na startovním roštu před opožděným startem.

Krátce zvedl ruku, pak seskočil z motorky a podařilo se mu ji roztlačit. Potom motorku otočil, po krátké výměně názorů s oficiálním pracovníkem okruhu, a odjel znovu na svou startovní pozici.

Pravidla MotoGP však uvádějí:

„Každý jezdec, kter0mu se vypne motor na startovním roštu nebo má jiné problémy, musí zůstat na motocyklu a zvednout paži. Není povoleno pokusit se odložit start jakýmkoli jiným způsobem” a „Jezdci nesmějí jet na okruhu na motocyklu opačným směrem, ani na trati ani v pit lane, pokud to neudělá na příkaz úřední osoby.”

V 6. kole z 24 dostal trest ride through, takže klesl z prvního místa na devatenácté, ale Márquez má pocit, že mu pracovníci okruhu dali na startovním roštu nesprávnou informaci. 

„Když jsem přijížděl na startovní rošt, měl jsem problémy s motorem, zastavil,” vysvětlil Márquez.

„Zvedl jsem ruku, ale nikdo tam nebyl, a potom jsem začal motorku roztlačovat a naštěstí se rozjela.”

„A pak jsem nevěděl, co mám dělat.”

„Já vím, že když motorka nejede, musím odjet, ale ta motorka se rozběhla a potom, když přišel maršál, já jsem se ho jen zeptal – protože on je v přímém styku s vedením závodu: Pit lane nebo startovní rošt?” 

„On v té chvíli nevěděl, co se děje. Potom ten maršál sundal ruce z mého motocyklu a viděl jsem jiného maršála, který udělal tohle (gesto se vztyčeným palcem). Začali odjíždět a já jsem z toho pochopil, že mám jet na své místo na roštu.”

„Potom jsme odstartovali do závodu a na mé tabuli se objevilo – trest ride through. To by bylo něco, co jsem nechápal, protože pokud vám jeden maršál řekne, že smíte jet, proč po několika kolech řeknou, že nesmíte a že musíte dostat ride through?”

Když se snažil probojovat polem jezdců, v předposlední zatáčce 9. kola narazil do Aleixe Espargaró, výsledkem byl trest v podobě ztráty jednoho místa.

„Začal jsem na to pořádně tlačit a možná největší chyba, jakou jsem při tomhle závodě udělal, byla ta, co se týkala Aleixe,” připustil.

„Protože jsem přijížděl a byl jsem o čtyři sekundy rychlejší, ale neuvědomil jsem si, že když jedete o čtyři sekundy rychleji, tak ti ostatní jezdci... je to dost těžké....”

„Maximálně jsem se snažil vyhnout se kontaktu a potom jsem se omluvil (gestem ruky).”

„Dobře, dostal jsem trest. To chápu a vrátil jsem se o jednu pozici. Aby to bylo jisté, vrátil jsem se o dvě pozice zpět.”

Espargaró později tvrdil, že do něj tvrději narazil Danilo Petrucci než Márquez.

Márquez měl takovou rychlost, že i tak v 18. kole dostihl Valentina Rossiho, který jel na sedmé pozici, ale došlo k překvapivé kolizi s Rossim – přesně stejně jako při incidentu s Aleixem Espargaró.

Zatímco Espargaró se udržel na motorce, Rossi vyjel na mokrou trávu a spadl.

„Pokud jde o Valentina, neměl jsem pocit, že jsem udělal něco ztřeštěného,” řekl Márquez.

„Chci tím říct, že jsem byl v zatáčce, musíte chápat podmínky na trati. Samozřejmě ta stopa byla suchá, ale najel jsem na mokrou skvrnu, zablokoval se mi předek, pustil jsem brzdy – ano, došlo ke kontaktu, pokusil jsem se zatočit a potom, když jsem viděl, že spadl, pokusil jsem se omluvit (mávnutím).”

„Ale když se pro kontrolu podíváte – Zarco s Danim, Petrucci s Aleixem... chci říct, že to dnes bylo těžké. Ale to nevadí. Udělal jsem maximum a samozřejmě ta neděle byla zrádná.”


Vzhledem k historii vztahů mezi Márquezem a Rossim, byl to překvapivý řetězec událostí a připomínka nechvalně známé kolize v Sepangu roku 2015, když Márquez odjížděl, ohlédl se na svého soupeře, který ležel na zemi.

Má Márquez obavy, že ten incident znovu zažehne všechny ty spory?

„Upřímně řečeno, je mi to jedno. Já se jen soustředím na své věci a vím, co se stalo. Samozřejmě jsem dnes udělal několik chyb – několik z těch chyb bylo na straně vedení závodu a několik na mé straně. Uznávám to a v budoucnosti se vynasnažím se zlepšit.”

„Myslím, že jsem všechno udělal dobře a jsem velmi spokojený se závodem, protože ta rychlost byla velmi dobrá. Ale, víte, pokud jde o to ostatní, já se prostě snažím se soustředit a vždycky jet na sto procent. Valentino se hodně snaží, a jel také na maximum, když mu bylo pětadvacet, a všichni si to budu pamatovat.” 

Márquez potom dojel a předjel Rossiho týmového kolegu Mavericka Vinálese a dostal se na šestou pozici, ale po závodě dostal třicetisekundovou penalizaci od vedení závodu kvůli kolizi s Rossim, takže klesl na 18. místo.

Rossi znovu nasedl na motorku a skončil na 19. pozici.

Márquez, kterého doprovázel jeho manažer Emilio Alzamora a šéf týmu Alberto Puig, se po závodě pokusil Rossimu omluvit, ale Rossiho doprovod mu řekl, ať bezpodmínečně odejde.

Rozčilený Rossi později tvrdil, že Márquez „zničil náš sport”, nemá “žádný respekt pro soupeře” a záměrně do někoho narazí a „doufá, že spadne”. 

„Během své kariéry jsem nikdy, v žádném případě, nenajel do jiného jezdce v domnění, že spadne,” reagoval Márquez. „Vždycky se snažím tomu vyhnout. Samozřejmě, někdy, když člověk předjíždí, je to těsnější, někdy je víc místa.”
 
„Co se dnes stalo s Valentinem, to byla chyba, důsledek podmínek na trati, protože se mi zablokoval předek. Ale, během své kariéry... myslím, že to, co o mně říká, je nesprávné.”

Zdroj: www.motosport.com

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Vítězem Velké ceny Německa Márquez před Rossim a ViňálesemMarc Márquez (Repsol Honda Team) přepsal další kousek historie na Velké ceně Německa – na Sachsenringu získal devátou pole position v řadě a získal deváté vítězství na tomto okruhu, napříč všemi třídami. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) byl druhý a udržel si druhé místo v celkovém pořadí, po složitých pátečních trénincích se výrazně zlepšil Pódium doplnil jeho týmový kolega Maverick Viñáles.
20:49, 18.07.
14:14, 16.07.
22:50, 15.07.
15:21, 15.07.
15:15, 15.07.
21:00, 14.07.
20:48, 14.07.
15:30, 14.07.
15:23, 14.07.
15:15, 14.07.
15:06, 14.07.
23:09, 13.07.
21:16, 13.07.
20:50, 13.07.
20:31, 13.07.
20:33, 11.07.
23:24, 10.07.
19:19, 10.07.
22:30, 05.07.
16:21, 02.07.
22:39, 01.07.
21:56, 01.07.
15:04, 01.07.
13:18, 01.07.
23:57, 30.06.
23:20, 30.06.
21:19, 30.06.
12:15, 30.06.
21:54, 29.06.
21:21, 29.06.
Pedrosův pád na GP České Republiky GP ŠpanělskaGP Španělska - kvalifikace
GP Španělska - tréning GP KataruGP Kataru - kvalifikace
GP Kataru - tréning Testy KatarRepsol Honda RC212V