jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Gigi: „Čas přehodnotit situaci“
 
Novinky - Hana Masaryková - 16.12.2018

 
Závodník s nejmenší váhou, Dani Pedrosa, odešel z MotoGP. A Gigi Dall’ Igna, šéf motosportu Ducati, má pocit, že minimální poměr váhy jezdce a motocyklu by se měl přehodnotit, tak aby byl férový pro každého.

V současnosti je minimální váha jezdce a motocyklu157 kg, takže jezdci se snaží udržet svou váhu na co nejnižší úrovni, aby maximalizovali výkon na rovném úseku a co nejvíc prodloužili životnost pneumatik.

Ale vhledem k rozdílům v tělesné výšce vždycky budou různé variace, pokud jde o váhu.

Pedrosa byl nejlehčím jezdcem na startovním roštu, vážil 51 kg a měřil 1.60 m. Nový jezdec továrního týmu Ducati  Danilo Petrucci je nejtěžší – váží 78 kg a měří 1,81 cm.

Obecně platí, že čím nižší je výkon motoru, tím větší vliv má váha jezdce na výkon motocyklu. Aby se vyřešila nevýhoda větších jezdců, ve třídách Moto3 a Moto2 se používá kritérium kombinované váhy motocyklu a minimální váhy jezdce – 152 kg. Nejlehčí jezdci musí přidat ke svým motocyklům zátěž.

Situace v MotoGP je ale složitější, protože větší jezdci mohou získat výhodu v tom, že jejich váha se odrazí ve vyšší trakci a mají větší fyzickou sílu k tomu, aby ovládali stroje, které údajně mají 300 koní. 

Zatímco soupeři často záviděli Pedrosovi jeho akceleraci při výjezdu ze zatáček, on ve skutečnosti musel vynaložit větší úsilí na to, aby zastavil a změnil směr, přitom často měl problémy s tím, aby dostatečně zatížil pneumatiky.

„Úplně mi chyběla teplota, která byla potřeba pro správnou funkci pneumatik,“ řekl Pedrosa po katastrofální mokré kvalifikaci v Assenu roku 2017.  „Myslím, že dnes bych neslyšel žádné jezdce, kteří by si stěžovali, že jsem příliš lehký.“
 

Zdroj: www.crash.net

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
PF 2019Přejeme všem čtenářům Motorelaxu krásné Vánoce a mnoho nádherných zážitků s motosportem v příštím roce.
22:08, 22.01.
21:37, 22.01.
20:41, 20.01.
21:55, 19.01.
21:21, 15.01.
15:18, 13.01.
23:11, 09.01.
22:33, 09.01.
21:21, 22.12.
18:23, 20.12.
20:52, 17.12.
21:57, 16.12.
16:28, 15.12.
22:55, 12.12.
21:37, 10.12.
22:42, 02.12.
22:28, 28.11.
21:30, 23.11.
21:44, 18.11.
21:18, 18.11.
15:57, 18.11.
20:50, 17.11.
15:03, 17.11.
14:17, 17.11.
13:18, 17.11.
20:29, 16.11.
16:56, 16.11.
16:34, 16.11.
21:22, 12.11.
13:43, 04.11.
Pedrosův pád na GP České Republiky GP ŠpanělskaGP Španělska - kvalifikace
GP Španělska - tréning GP KataruGP Kataru - kvalifikace
GP Kataru - tréning Testy KatarRepsol Honda RC212V