jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Gigi: „Čas přehodnotit situaci“
 
Novinky - Hana Masaryková - 16.12.2018

 
Závodník s nejmenší váhou, Dani Pedrosa, odešel z MotoGP. A Gigi Dall’ Igna, šéf motosportu Ducati, má pocit, že minimální poměr váhy jezdce a motocyklu by se měl přehodnotit, tak aby byl férový pro každého.

V současnosti je minimální váha jezdce a motocyklu157 kg, takže jezdci se snaží udržet svou váhu na co nejnižší úrovni, aby maximalizovali výkon na rovném úseku a co nejvíc prodloužili životnost pneumatik.

Ale vhledem k rozdílům v tělesné výšce vždycky budou různé variace, pokud jde o váhu.

Pedrosa byl nejlehčím jezdcem na startovním roštu, vážil 51 kg a měřil 1.60 m. Nový jezdec továrního týmu Ducati  Danilo Petrucci je nejtěžší – váží 78 kg a měří 1,81 cm.

Obecně platí, že čím nižší je výkon motoru, tím větší vliv má váha jezdce na výkon motocyklu. Aby se vyřešila nevýhoda větších jezdců, ve třídách Moto3 a Moto2 se používá kritérium kombinované váhy motocyklu a minimální váhy jezdce – 152 kg. Nejlehčí jezdci musí přidat ke svým motocyklům zátěž.

Situace v MotoGP je ale složitější, protože větší jezdci mohou získat výhodu v tom, že jejich váha se odrazí ve vyšší trakci a mají větší fyzickou sílu k tomu, aby ovládali stroje, které údajně mají 300 koní. 

Zatímco soupeři často záviděli Pedrosovi jeho akceleraci při výjezdu ze zatáček, on ve skutečnosti musel vynaložit větší úsilí na to, aby zastavil a změnil směr, přitom často měl problémy s tím, aby dostatečně zatížil pneumatiky.

„Úplně mi chyběla teplota, která byla potřeba pro správnou funkci pneumatik,“ řekl Pedrosa po katastrofální mokré kvalifikaci v Assenu roku 2017.  „Myslím, že dnes bych neslyšel žádné jezdce, kteří by si stěžovali, že jsem příliš lehký.“
 

Zdroj: www.crash.net

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Vítězem úvodního závodu v Kataru Dovizioso před Márquezem a CrutchlowemAndrea Dovizioso (Mission Winnow Ducati) získal skvělé vítězství ve Velké ceně Kataru po napínavém boji pěti jezdců v závěrečné fázi závodu. Porazil Marka Márqueze (Repsol Honda Team) s rozdílem 0,023 s.
22:43, 14.03.
19:39, 10.03.
17:59, 10.03.
19:40, 09.03.
19:30, 09.03.
15:51, 09.03.
12:26, 09.03.
20:32, 08.03.
15:36, 08.03.
15:30, 08.03.
22:38, 06.03.
22:06, 05.03.
22:49, 04.03.
21:44, 25.02.
20:55, 24.02.
21:31, 23.02.
19:32, 23.02.
21:36, 16.02.
12:57, 16.02.
20:10, 14.02.
20:39, 11.02.
21:08, 09.02.
21:45, 08.02.
20:51, 07.02.
13:22, 06.02.
19:46, 04.02.
19:41, 02.02.
22:38, 31.01.
23:06, 30.01.
20:40, 27.01.
Pedrosův pád na GP České Republiky GP ŠpanělskaGP Španělska - kvalifikace
GP Španělska - tréning GP KataruGP Kataru - kvalifikace
GP Kataru - tréning Testy KatarRepsol Honda RC212V