jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Leclerc vítězem velkého závodu Formule 2 ve Spa
Leclerc vítězem velkého závodu Formule 2 ve Spa Text a foto: Roman Klemm

Ke svému osmému podniku šampionátu sezony 2017 zavítala Formule 2 na nejnáročnější okruh kalendáře do Spa-Francorchamps. Pátek a sobota patřily jednoznačně hvězdě roku (a budoucímu jezdci Sauberu-Ferrari?) Charlesovi Leclercovi.

Po čtyřtýdenní „letní přestávce“ došlo v sestavách týmů ke třem změnám. McLaren převelel svého juniora Nycka de Vriese z málo pochopitelných důvodů do letos chronicky neúspěšné stáje španělského Prince de Orleanse, Racing Engineering. Švýcar Louis Deletraz tento tým proto rád opustil a obsadil de Vriesův kokpit u Rapaxu. Veterán F2/GP2 Sergio Canamasas, jehož otec a sponzor se musí potýkat se stále vážnějšími zdravotními problémy, Belgii vynechal a u Rapaxu obsadili jeho vůz bývalým pilotem F1, Robertem Merhim.
Všechny tyto rošády ovšem měly na dění na absolutní špičce tabulek málo vlivu. Muž roku je jednoznačně Charles Leclerc z týmu Prema-Theodore a Monačan to podtrhl již při volném pátečním tréninku nejrychlejším časem. Za slunečného a teplého počasí byl o desetinu rychlejší než týmový kolega Antonio Fuocco. Za oběma piloty Premy následovali Rowland (DAMS), Markelov (RussianTime), Boschung (Campos), Nato (Arden) a de Vries ve svém novém týmu. Na Leclercově dominanci nic nezměnila ani Charlesova nepříjemná příhoda s hasicím přístrojem, který se sám od sebe v polovině session dal do chodu. Mechanici Premy se sice snažili dát vše rychle do pořádku, Leclerc ale nebyl na trati včas, aby mohl svůj úvodem tréninku dosažený nejlepší čas ještě zlepšit. Stačilo to i tak...

Pro Ardeny typicky se povětrnostní podmínky před odpolední kvalifikací zcela změnily. Zatmělo se a na trať padal vytrvale déšť. Být nejrychlejší právě ve Spa je již ohromným výkonem – být ale nejrychlejší ve Spa za mokra, to dělá jezdce nesmrtelným. I za takto ztížených podmínek se Leclerc opět dokázal prosadit! Po své první sérii pokusů byl o 6 desetin před dvojicí DAMSu, Latifim a Rowlandem, což pro juniora Ferrari znamenalo sedmou pole-position v osmém závodě. Čtvrtý a pátý Malja (Racing Engineering) s Fuocem (Prema) na Leclerca již ztráceli 1,2 sekundy a De Vries si zapsal šestý čas. Nejlepší desítku startovních míst doplnili Luca Ghiotto (Russian Time), dobrý Merhi, Markelov a Alexander Albon (ART).

Výsledek kvalifikace F2 ve Spa-Francorchamps:

P. Jezdec # Stáj Čas Ztráta Kola
1 Charles Leclerc 1 Prema Racing 2:20,842 - 9
2 Nicholas Latifi 10 DAMS 2:21,510 0,668 10
3 Oliver Rowland 9 DAMS 2:21,578 0,736 9
4 Gustav Malja 4 Racing Engineering 2:22,069 1,227 11
5 Antonio Fuoco 2 Prema Racing 2:22,073 1,231 9
6 Nyck de Vries 3 Racing Engineering 2:22,534 1,692 10
7 Luca Ghiotto 5 RUSSIAN TIME 2:22,952 2,11 9
8 Roberto Merhi 19 Rapax 2:23,132 2,29 9
9 Artem Markelov 6 RUSSIAN TIME 2:23,180 2,338 10
10 Alexander Albon 8 ART Grand Prix 2:23,409 2,567 10
11 Sergio Sette Câmara 14 MP Motorsport 2:23,424 2,582 7
12 Santino Ferrucci 17 Trident 2:23,459 2,617 10
13 Louis Delétraz 18 Rapax 2:23,470 2,628 11
14 Ralph Boschung 11 Campos Racing 2:23,737 2,895 10
15 Nobuharu Matsushita 7 ART Grand Prix 2:23,788 2,946 10
16 Jordan King 15 MP Motorsport 2:24,127 3,285 9
17 Robert Vișoiu 12 Campos Racing 2:24,215 3,373 10
18 Norman Nato 20 Pertamina Arden 2:24,437 3,595 8
19 Sean Gelael 21 Pertamina Arden 2:25,039 4,197 9
20 Nabil Jeffri 16 Trident 2:27,008 6,166 9

V sobotu svítilo na jinak tak pochmurnou oblast Vlámska mezi Francorchampsem, Stavelotem a Malmedy slunce. Jezdci proto měli nejlepší předpoklady k čistému startu a následujícím 25 kolům po 7 km dlouhém okruhu. Předpověď počasí ovšem hrozila deštěm na závěr závodu.

Leclercovu situaci zlepšila i skutečnost, že startovní místo druhého Latifiho zůstalo prázdné – nešťastný Kanaďan nemohl vyrazit kvůli technickým problémům.

Poleman Leclerc po zhasnutí startovních světel kupodivu zaváhal a dal tak Rowlandovi ještě před první zatáčkou La Source příležitost k útoku. Červená Prema-Dallara ovšem tvrdě uhájila optimální stopu před modrým útočníkem, přičemž Leclercovo zadní kolo ulomilo díl předního křídla Rowlandova vozu.
Japonec Nobuharu Macušita neopustil své startovní místo, zůstal stát a komisaři po minutě jízdy ustanovili neutralizaci. Z prvního kola se tedy pole vrátilo za pomalé jízdy v pořadí Leclerc, Rowland, Fuoco a Ghiotto. Hned po restartu si oba Italové prohodili třetí místo, zatímco Leclerc začal s úspěchem budovat náskok na své soupeře. Mladý Monačan poté sázel na legendární trať rekordní kola a ve stylu velkého Jima Clarka se vzdaloval Rowlandovi. Brit měnil pneumatiky již po 7 kolech a brzy po něm následovaly i ostatní vozy, které vyrazily na měkčí směsi, po 11 kolech i Leclerc.

Bojovný Rus Markelov mezitím předjel Fuoca, oba zatím pneumatiky neměnili a vedli před Leclercem. Rowland ztratil mnoho času za Natem a byl s velkým odstupem čtvrtý.

Po polovině závodu tedy vedl Markelov před Fuocem, oba ale ještě měli svou zastávku v boxech před sebou. Třetí Leclerc tedy zase jednou měl vše pod kontrolou a ujížděl čtvrtému Rowlandovi, který je jeho jediným vážným soupeřem v ohledu na celkový šampionát, o několik sekund na kolo.

Chlapci na tvrdších pneumatkách měnili 9 kol před cílem a fandové podél trati viděli konečně „opravdové“ pořadí: Leclerc ujel Rowlandovi o demoralizujících 13 s, na dalších pozicích následovali Ghiotto, ve Spa vždy silný Malja, de Vries, Markelov a Fuocco.

O změnu tohoto pořadí se závěrem závodu (přeci jen nepršelo) postaral především Markelov. Na čerstvém obutí se rychle vypořádal s oběma vozy Racing Engineeringu, čtyři kola před koncem se dostal i před týmového kolegu Ghiotta na třetí místo a na posledních metrech závodu za sebe senzačně posunul i Rowlanda! Také Fuocco předvedl povedený tah kupředu a dojel těsně za Ghiottem pátý. O zbývající body se podělili Malja, de Vries, nenápadný Sette-Camara, Merhi a Visoiu. Pro Brazilce, bývalého pilota F1, a pro Rumuna to znamenalo první body sezony.

Mužem dne ovšem zase jednou byl Charles Leclerc. Svým soupeřům nadělil 26 sekund a neochvějně kráčí směrem předčasnému zisku titulu.

Výsledek sobotního závodu F2 ve Spa:

P. Jezdec # Stáj Kola Čas Ztráta
1 Charles Leclerc 1 Prema Racing 25 52:23,537 -
2 Artem Markelov 6 RUSSIAN TIME 25 52:50,172 26,635
3 Oliver Rowland 9 DAMS 25 52:50,244 26,707
4 Luca Ghiotto 5 RUSSIAN TIME 25 52:56,229 32,692
5 Antonio Fuoco 2 Prema Racing 25 52:56,618 33,081
6 Gustav Malja 4 Racing Engineering 25 53:10,084 46,547
7 Nyck de Vries 3 Racing Engineering 25 53:11,321 47,784
8 Sergio Sette Câmara 14 MP Motorsport 25 53:19,528 55,991
9 Roberto Merhi 19 Rapax 25 53:23,651 1:00,114
10 Norman Nato 20 Pertamina Arden 25 53:25,783 1:02,246
11 Santino Ferrucci 17 Trident 25 53:32,907 1:09,370
12 Robert Vișoiu 12 Campos Racing 25 53:34,305 1:10,768
13 Nabil Jeffri 16 Trident 25 53:37,780 1:14,243
14 Alexander Albon 8 ART Grand Prix 25 53:49,724 1:26,187
15 Ralph Boschung 11 Campos Racing 25 53:50,389 1:26,852
16 Louis Delétraz 18 Rapax 25 53:51,242 1:27,705
17 Sean Gelael 21 Pertamina Arden 25 54:04,254 1:40,717
18 Nobuharu Matsushita 7 ART Grand Prix 24 53:34,588 -
- Jordan King 15 MP Motorsport 1 4:10,754 -
- Nicholas Latifi 10 DAMS 0 - -


 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
18:20, 17.11.
21:31, 07.10.
21:03, 04.09.
21:50, 27.08.
20:11, 26.08.
21:37, 31.07.
13:41, 16.07.
22:22, 14.05.
16:32, 16.04.
21:34, 15.03.
13:12, 26.02.
17:46, 03.12.
13:21, 27.11.
21:15, 18.11.
13:42, 02.10.
13:01, 04.09.
12:48, 28.08.
17:00, 31.07.
14:38, 24.07.
13:07, 10.07.
15:13, 03.07.
19:35, 19.06.
18:52, 28.05.
15:59, 27.05.
22:02, 01.04.
20:15, 11.03.
20:53, 04.03.
14:33, 19.02.
19:55, 09.02.
17:07, 29.11.
Josef Král - soustředění ve Špindlu 2011 Istanbul, Turecko - neděle - 2.závodIstanbul, Turecko - sobota - 1.závod
Istanbul, Turecko - pátek - tréning Istanbul, Turecko - pátek - kvalifikaceIstanbul, Turecko - čtvrtek - přípravy
Testy Paul Ricard Testy Paul RicardTesty Barcelona