Podle Ricciarda jsou vozy F1 příliš široké, to komplikuje předjíždění
Daniel Ricciardo si myslí, že šířka moderních vozů Formule 1 hraje roli v nedostatečném předjíždění v tomto sportu. F1 zaznamenala sestupný trend v předjíždění od doby, kdy se vrátila k širším monopostům s vysokým přítlakem. V úvodním závodu sezony v Melbourne bylo jen několik skutečných případů předjíždění na trati.
Hodně se mluví o tom, jaký má aero vliv na následující vůz, ale Ricciardo hovoří o tom, že určitou roli hraje šířka vozů, která ztěžuje předjíždění.
„Mám teď pocit, že široké pneumatiky a široké vozy zaberou hodně místa na trati,” řekl australský pilot pro Motorsport.com.
„Je těžké najít volné místo. Dostává se to do takového bodu, že myslím některé závodní trati to závodění poškodí.”
„Myslím, že užší monoposty byly skvělé. Je to jako s motorkami, protože jsou tak úzké, vždycky je prostor pro předjíždějí. A jezdí o 30 sekund pomalejší časy na kolo než my.”
„Myslím, že to je důkaz, že nutně nejde o časy na kolo. My potřebujeme schopnost závodit, protože v tom je to přestavení pro diváky."
Podle Ricciarda vozy z roku 2014, verze monopostů s nižším přítlakem, které se používaly v letech 2009 a 2016, byly výborné, pokud jde o závodění a časy na kolo.
„Ano, podle našich standardů byly pomalé. ale pokud jde o diváky, ti nutně nemusí vidět tak velký rozdíl,” řekl.
„Ale závodění... člověk mohl jet za jiným vozem, mohl předjíždět. Pokud jde o předjíždění, myslím, že vozy z roku 2014 byly dobré."
Ricciardo si také myslí, že zjednodušení pravidel pro motory je prvním místem, kde je možné začít, pokud jde o úsporu nákladů ve Formuli 1.
Zdroj: www.motorsport.com