jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Pátek v Baku – komedie plná omylů

Uvolněné kryty kanálů, nehoda jeřábu a řada chyb na trati – to všechno způsobilo, že dnešní pátek byl jedním z nejpodivnějších v nedávné historii F1. Ale víkend by měl být napínavý.
 
Baku si stihlo během krátké historie závodů F1 vytvořit reputaci trati, kde se dějí neočekávané věci. Tak to bylo v posledních dvou závodech.

Tento pátek byl ale obzvlášť podivný.

Různá nedorozumění, chybné plánování, chyby na trati... na tento pátek se tak rychle nezapomene. A kromě jiného nevíme, jak se vlastně bude pořadí jezdců o tomto víkendu dál vyvíjet.

Formule 2 absolvovala v pátek ránu první jízdy na trati tohoto víkendu a největší obavy potom byly při jízdách F1, protože trať byla plná prachu.

Jenže jezdci F1 měli k dispozici jen 15 minut na to, aby se pokusili to vyčistit, protože první trénink byl zastaven červenou vlajkou a potom definitivně zrušen kvůli uvolněnému krytu kanálu.

Leclerc přejel kanál a kryt se uvolnil, v zápětí na něj najel v plné rychlosti George Russel z týmu Williams, výsledkem bylo silné poškození zadní části jeho vozu, na trati zůstaly úlomky vozu. Russel rychle zastavil vůz a po vyvěšení červené vlajky vyskočil z vozu a šel zkontrolovat spodek podvozku. Byl popraskaný, což znamenalo další ránu pro tým Williams po katastrofálním zahájení sezony.

Šéfová týmu Claire Williams řekla: „Zdá se, že letos nám štěstí moc nepřeje.” A podotkla, že je nakonec štěstí, že nedošlo k nějaké větší a nebezpečnější nehodě. Ale potvrdila, že tým bude požadovat náhradu za tuto nehodu. Odhadovaná škoda je v řádu „stovek tisíc”. Zatím neuvedla přesné náklady, ale odhad je kolem půl milionu.

Určitou výhodou pro tým Williams je, že k tomuto incidentu nedošlo v dřívější fázi sezony. Na začátku roku jim chyběly náhradní díly, proto se nezúčastnili prvních testů. Na tento víkend údajně přivezli poprvé jeden podvozek navíc. Právě včas...
 
Tým bude samozřejmě požadovat kompenzaci vzhledem k tomu, že k tomuto nákladnému incidentu přišli zcela nevinně. Precedentem je požadavek týmu Haas vůči Mezinárodnímu okruhu Sepang v roce 2017, kdy uvolněný kryt kanálu způsobil  nehodu ve vysoké rychlosti Romaina Grosjeana – i když to trvalo víc než rok, než se to dořešilo.

Ale ani přeprava Russelova vozu do depa neproběhla tak hladce, jak by měla. Vůz byl umístěn do zadní části kamionu pomocí připojeného jeřábu, potom zamířili do depa. Jenže jeřáb způsobil problém. Řidič si až na poslední chvíli uvědomil, že narazí do mostu přes trať poblíž vjezdu do depa, což vedlo k menší nehodě. Hydraulická kapalina z jeřábu vytekla na vůz týmu Williams a na reklamní tabuli na mostě vznikla díra.

Zbytek prvního tréninku byl zrušen. Na druhý trénink vyjeli všichni brzy, celí dychtiví vynahradit si ztracený čas. Mockrát došlo k zablokování vozů, jezdci jako Lewis Hamilton, Valtteri Bottas a Daniel Ricciardo, ale i další, vyjeli na únikovou zónu, když se snažili zjistit hranice možností na brzdách. V jedné chvíli byli v únikové zóně téže zatáčky Pierre Gasly a Romain Grosjean. Ale to je prostě Baku.  Takže se to čeká.,

Lance Stroll si v nájezdu do 3. zatáčky uvědomil, že tu levotočivou zatáčku neprojede, takže se pokusil strhnou to doprava a do únikové zóny, to se mu však tak docela nepovedlo, takže narazil přímo do bariéry, poškodil si levou přední část vozu a tím jeho trénink skončil.

Jeřáb byl použit, aby zvedl Strollův vůz Racing Point. Mechanici týmu stáli kolem a ptali se maršálů, co dělají. Protože samozřejmě nebyl k dispozici jeřáb, to znamená, že se poškozený vůz nemohl odstranit z trati. Tým Racing Point dostal informaci, že vůz bude dopraven k vjezdu do depa, kde čekal jeřáb, a by pomohli. ale nikdo to neřekl řidiči kamionu. Pro řidiče kamionů to nebyl v Baku moc dobrý den....
 
Nemyslete si ale, že problémy se omezily jen na jízdy Formule 1. Bezesporu nejpodivnější incident dne se stal při kvalifikaci Formule 2. Sean Galael z týmu Prema Racing zastavil mezi sedmou a osmou zatáčkou, ale dokázal se zase rozjet, když mu trochu pomohli maršálové, roztlačili ho.
 
Jeden maršál byl u zadního křídla a po jednom na každé straně vozu, takže vůz se znovu rozjel. Ale když vůz zabral, maršálové stojící po stranách vozu se nestačili vyhnout zadním kolům a spadli jako kuželky při bowlingu. Naštěstí se nezranili, zase vstali a oprášili se.

Stroll ale nebyl poslední, pokud jde o červené vlajky. Necelých třicet minut před koncem ztratil Daniil Kvjat kontrolu nad zadní částí svého vozu Toro Rosso v 7. zatáčce, když přidal příliš brzy, takže najel do bariéry. Byla vyvěšena třetí a poslední červená vlajka, což znamenalo další zkrácení času na trati.

To všechno znamená, že závodníci míří na sobotní program a mají jen malé představy o tom, jak na tom vlastně jsou. V posledních letech jsme viděli, jak nezdařený pátek může  zamíchat pořadím. Někteří volají po omezení tréninkových jízd, tak aby to pomohlo zlepšit představení pro diváky při závodech. 

Ferrari zakončilo den v čele tabulky časů, ale žádný z týmů nedokázal dokončit svůj program, takže nikdo neví, v jaké jsou situaci. Pod tlakem budou všichni, budou se snažit maximálně využít zítřejší třetí trénink na trati, která snad bude v lepším stavu po dopoledních jízdách Formule 2.

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Valtteri Bottas získal druhé vítězství sezonyValtteri Bottas dokázal udržet za sebou svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a získal druhé vítězství sezony 2019 F1 ve Velké ceně Ázerbajdžánu. Tým Mercedes tak už počtvrté obsadil první a druhé místo.
18:08, 25.05.
18:04, 25.05.
16:53, 24.05.
08:35, 21.05.
22:27, 13.05.
21:17, 13.05.
16:53, 12.05.
16:38, 11.05.
13:07, 11.05.
16:58, 10.05.
13:54, 10.05.
21:20, 09.05.
21:04, 08.05.
23:03, 28.04.
21:41, 28.04.
15:49, 28.04.
22:34, 27.04.
17:50, 27.04.
13:24, 27.04.
22:16, 26.04.
16:45, 26.04.
16:10, 26.04.
22:59, 25.04.
22:19, 22.04.
21:10, 21.04.
22:30, 19.04.
09:46, 14.04.
10:26, 13.04.
06:10, 13.04.
13:32, 12.04.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek