jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Daniele Audetto: „S Brawnem hledáme pro Formuli 1 nové cesty“
Daniele Audetto: „S Brawnem hledáme pro Formuli 1 nové cesty“

Text a foto: Roman Klemm

Exkluzivní rozhovor s poradcem Liberty-F1

Daniele Audetto: „S Brawnem hledáme pro Formuli 1 nové cesty“

„Mám jim říct, že se ti rozbil motor?“ „Ne, klidně řekni pravdu – měl jsem z pokračování jízdy prostě strach!“ Tenhle klasický rozhovor se odehrál při posledním závodě sezony 1976 ve Fuji mezi jedničkou Ferrari, čerstvě zmrzačeným a „z mrtvých vstalým“ Nikim Laudou a sportovním manažerem Scuderie, Danielem Audettem. Rakušan pro hustý déšť právě vzdal rozhodující Velkou cenu Japonska a de facto tím titul mistra světa bez boje odevzdal Jamesovi Huntovi.

Jak Lauda, tak i Audetto se báječně-divokého roku 1976 nesmazatelně zapsali do dějin motosportu. Ital poté postoupil na post ředitele všech sportovních aktivit koncernu FIAT, později se vrátil do Formule 1, mimo jiné coby manažer stájí Arrows a Super Aguri.

Ve Formuli 1 je 76letý gentleman stále - a to ve velmi důležité a rozhodující roli, jak se Roman Klemm dozvěděl při exkluzivním rozhovoru v Rakouském Gröbmingu.

RK: Je vás teď častěji vidět při historických podnicích. Užíváte si již jen takových setkání se starými přáteli?

DA:
Kdepak! Jsem plně zapojen do dění kolem moderní Formule 1 coby poradce firmy Liberty. Podílím se na vytvoření pravidel „nové Formule 1 roku 2021“ a za svou hlavní úlohu považuji najít cestu, jak umožnit vstup do Formule 1 dalším 2-3 novým týmům.

RK: Šéf Liberty, pan Chase Carrey se musí snažit o to, aby se jeho sport stal přitažlivějším pro širší obecenstvo...

DA:
Přesně tak – a nejen to. Za prvé se musíme postarat o to, aby si ho mohlo dovolit provozovat více týmů. Potřebujeme větší startovní pole. A pak ta přitažlivost. V 70. letech mohlo každý závod vyhrát kolem deseti jezdců týmů Ferrari, Tyrrell, Lotus, Brabham, March nebo i Ligier. Tato pestrost s nepředvídatelností a z nich plynoucí napětí momentálně prostě chybí.

RK: Dnes je již před kvalifikací jasné, že v první řadě budou stát Mercedesy, ve druhé Ferrari...

DA:
...a ve třetí Red Bully. To není dobré – i když myslím, že byly poslední tři závody docela zajímavé.

RK: Mluvíte jako jeden z nás puritánů, jak ale chcete dokázat, že nezůstane jen u verbální polemiky..?

DA:
Bernie Ecclestone chyboval v tom, že dopustil totální přetechnizovanost Formule 1. Menší týmy si prostě takový overkill nemohou dovolit. Tady musíme nasadit. A také v tom, že nov8 pravidla opět umožní technikům hledat nové cesty. Musím ovšem upřesnit, že se Mr. Carrey stará výhradně o finance projektu. Pravidla řeším společně s Rossem Brawnem.

RK: To je daň, kterou Ecclestone zaplatil za zvýšené angažmá automobilek. Vytvoříte třeba možnosti, za kterých by si daný soukromý tým mohl koupit a nasadit vůz jiné značky?

DA:
Ne, k takové konstelaci už asi nikdy nedojde. Naším cílem je představit pravidla, která sníží finanční nároky a zároveň posunou do popředí kumšt odvážných a dravých pilotů typu Maxe Verstappena.

RK: Ecclestone vždy říkal, že Formule 1 potřebuje rychlého Němce a černocha. Oba tyto trumfy už jsou spotřebované. Píchla by teď rychlá, hezká holka, jako například Němka Florschová, že?

DA:
Ano, jistě. Ta její nehoda v Macau se postarala o ohromný rozruch. Kolik je Sophii let..?

RK: Teprve osmnáct.

DA:
Tak uvidíme jak bude příští roky zrát.


 

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Mokrou Velkou cenu Německa vyhrál Verstappen, soupeřům se nedařiloBěhem mokrého nedělního závodu čtyřikrát vyjel Safety Car. Do cíle dojelo jen 13 závodníků a na pódium se překvapivě dostal Daniil Kvjat ve voze Toro Rosso. Max Verstappen (Red Bull) vyhrál s převahou, druhý byl Sebastian Vettel, který startoval z 20. pozice. Charles Leclerc, Valtteri Bottas a Lewis Hamilton měli nehodu.
21:16, 13.08.
16:52, 04.08.
17:01, 03.08.
14:35, 03.08.
21:14, 02.08.
12:55, 02.08.
19:56, 01.08.
11:33, 31.07.
19:42, 28.07.
17:12, 28.07.
22:28, 27.07.
16:50, 27.07.
13:20, 27.07.
13:19, 27.07.
16:54, 26.07.
16:42, 26.07.
14:09, 26.07.
12:42, 26.07.
21:40, 25.07.
22:21, 23.07.
22:02, 21.07.
20:54, 18.07.
14:04, 15.07.
13:53, 15.07.
13:33, 15.07.
22:43, 14.07.
21:52, 14.07.
18:08, 14.07.
18:46, 13.07.
17:55, 13.07.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek