jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Mokrou Velkou cenu Německa vyhrál Verstappen, soupeřům se nedařilo
Mokrou Velkou cenu Německa vyhrál Verstappen, soupeřům se nedařilo

Během mokrého nedělního závodu čtyřikrát vyjel Safety Car. Do cíle dojelo jen 13 závodníků a na pódium se překvapivě dostal Daniil Kvjat ve voze Toro Rosso. Max Verstappen (Red Bull) vyhrál s převahou, druhý byl Sebastian Vettel, který startoval z 20. pozice. Charles Leclerc, Valtteri Bottas a Lewis Hamilton měli nehodu.
 
Závod byl zahájen na mokré trati, která usychala, pak opět pršelo a zase trať oschla. Verstappen s dostal do vedení v polovině závodu, poté co Hamilton výjimečně udělal chybu a Mercedes nesprávně načasoval zastávku v depu. Verstappen vyhrál už podruhé v posledních třech závodech.
 
Krátce před startem pršelo, takže vedení odstartovalo závod za bezpečnostním vozidlem, teprve když došli k závěru, že je trať dostatečně bezpečná, závod mohl začít. Řada pilotů si ihned stěžovala, ale závod se rozjel až po čtyřech zaváděcích kolech.

Hamilton dobře odstartoval z pole position a udržel si pozici v čele, Verstappen, který startoval z druhé pozice, se trochu zdržel, což umožnilo Bottasovi a Kimi Räikkönenovi, aby ho předjeli. V druhém kole se Verstappen dostal na třetí místo. Řada pilotů testovala, jaká je přilnavost a co si mohou dovolit ve spršce vody za jednotlivými vozy. Vettel získal během úvodního kola osm pozic. 

Safety Car se vrátil na trať na začátku třetího kola, když Sergio Pérez dostal hodiny a narazil do bariéry na výjezdu z 11. zatáčky. Závod pro něj skončil předčasně. Následovala řada zastávek v depu, většina pilotů přešla z mokrých pneumatik na střední. Hamilton si udržel pozici v čele, v depu byl  před Bottasem a Verstappenem. Na druhé místo se dostal Kevin Magnussen, který se rozhodl zůstat na mokrých pneumatikách.

Při restartu ovšem Magnussen svou výhodu ztratil, ukázalo se, že střední pneumatiky jsou v té situaci vhodnější. Předjel ho Bottas, Verstappen a Leclerc, který získal pozice po startu z devátého místa. Také Nico Hülkenberg postoupil do první pětky, zatímco Vettel se propracoval na sedmou pozici, když se závod blížil ke konci první třetiny.

Hamilton se dostal do rytmu a v čele si vytvořil slušný náskok před Bottasem, za nímž jel těsně Verstappen. V 17. kole se Verstappen pokusil předjet, ale ve vlásence ztratil přilnavost a vyjel ze stopy, ale dál vyvíjel na finského pilota tlak.

Také Leclerc se zapojil do boje, poté co ho tým pozval do depa při krátkém výjezdu virtuálního Safety Caru, když Danielu Ricciardovi selhal motor. Leclerc tak mohl udělat zastávku, aniž na tom tratil, vyjel na nových středních pneumatikách, což mu umožnilo eliminovat ztrátu. 

I přes obavy ze zesílení deště se na trati objevila suchá stopa, takže řada týmů přešla na slicky. Mezi prvními změnili pneumatiky Magnussen a Vettel. Verstappen obul střední pneumatiky, ale ztratil čas, když šel do hodin. Stěžoval si, že mu měli dát měkkou směs. Leclerkovi se podařilo předjet Bottase, když vyměnil pneumatiky, opět to bylo při virtuálním Safety Caru.

Vypadalo to, že se Leclerc dokáže přiblížit k Hamiltonovi, když ho Mercedes pozval k zastávce, ale místo toho oba postihla katastrofa. Leclerc dostal smyk a vyjel z trati v 16. zatáčce, když skončilo období virtuálního Safety Caru, na měkkých pneumatikách neměl dostatečnou přilnavost. V důsledku toho narazil do bariéry a dostal se na štěrk. Vztekle praštil do volantu a řval do týmové vysílačky – věděl, že jeho šance na boj o vítězství skončila.

V důsledku toho si Hamilton dokázal udržet pozici v čele, ale vydrželo to už jen jedno kolo, protože také dostal smyk v předposlední zatáčce, trochu narazil do bariéry a poškodil si přední křídlo. Pomalu odjel do depa a zjistil, že se jeho mechanici stále ještě zabývají středními pneumatikami a nemají připravené přední křídlo. V depu zůstal 50 sekund, takže klesl na pátou pozici a ještě také dostal petisekundovou penalizaci, protože nezůstal na pravé straně dělicího sloupku, když vjížděl do depa.

Mercedes přišel definitivně o vedení, když nepovolal Bottase k zastávce při nejbližší příležitosti, takže ten klesl na třetí pozici a vedení závodu přenechal  Verstappenovi. Nico Hülkenberg (Renault) jel na druhé pozici, poté co zůstal na středních pneumatikách.

Verstappen v čele ujel ostatním v 34. kole. O tři kola později už byl Bottas před Hülkenbergem, Verstappen měl náskok osmi sekund. Hamilton předjel v dalším kole, ale opět se stal předmětem vyšetřování, protože údajně jel příliš pomalu při výjezdu Safety Caru.

Verstappen přišel o svůj náskok ve 41. kole, když potřetí vyjel Safety Car, tentokrát po nehodě Hülkenberga, který v té době jel na čtvrtém místě. Skončila jeho šance na boj o první pódium ve Formuli 1. Dostal smyk v posledním sektoru a narazil do bariéry. Verstappen sice přišel o místo v čele, ale měl čas na zastávku v depu pro novou sadu středních pneumatik. Bottas a Hamilton se rozhodli zůstat na trati, aby si udrželi pozici před Alexandrem Albonem a Carlosem Sainzem, kterým pomohly dramatické situace jiných, oba se dostali do první pětky.

Závod se zase rozjel ve 46. kole. Trať už byla dostatečně suchá, takže znovu přešli na slicky. Verstappen na chvíli ztratil vedení, do čela se dostal Lance Stroll (Racing Point) – jediný pilot, který při výjezdu Safety Caru přešel na měkké pneumatiky, ale na příjezdu k vlásence se Verstappen znovu dostal do vedení. Hamilton klesl až na 12. pozici, poté co musel odsloužit penalizaci, kterou předtím dostal.

V posledních 15 kolech Verstappen vedl před Strollem a Kvjatem, který se překvapivě dostal na druhou pozici. Využil toho, že se Strollovi zablokoval vůz v příjezdu k vlásence, takže upadl do spárů Bottase, který jel za ním.

Hamiltona čekala další rána, když dostal hodiny v první zatáčce, klesl na poslední místo. To nejhorší ale měl Mercedes před sebou. Bottas havaroval, když jel na čtvrtém místě, osm kol před koncem, opět vyjel Safety Car.

Bottasův vůz byl odstraněn a pět kol před koncem se závod znovu rozjel. Verstappen opět vyrazil perfektně, Kvjat a Stroll zůstali za ním. nepodařilo se jim udržet za sebou Vettela, který je oba předjel a také předjel Carlose Sainze.

Verstappen dojel do cíle závodu, který byl zkrácen na 64 kol, a získal druhé letošní vítězství, jako druhý, se ztrátou sedmi sekund, dojel Vettel. Třetí byl Kvjat – na stupně vítězů se dostal potřetí ve své kariéře. Během čtrnáctileté historie týmu Toro Rosso to bylo jejich teprve druhé pódiové umístění.
 
Stroll se musel spokojit se čtvrtou pozicí, ale i tak to bylo nejlepší umístění týmu Racing Point v letošní sezoně. Sainz získal pro McLaren body,  dojel jako pátý, i když předtím během závodu šel do hodin.

Také Alexandr Albon získal pro Toro Rosso body, dojel jako šestý, i když se stal předmětem vyšetřování, protože se ke konci střetl s Pierrem Gaslym, který musel tři kola před koncem závod ukončit. Piloti týmu Alfa Romeo – Räikkönen a Antonio Giovinazzi získali sedmou a osmou pozici.

Romain Grosjean a Kevin Magnussen dojeli na devátém a desátém místě, i když se při posledním restartu málem srazili. Hamilton dojel až na 11. pozici, za ním se umístili už jen jezdci týmu Williams – Robert Kubica a George Russell.

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Leclerc v Belgii získal své první vítězství ve Formuli 1Při nedělní Velké ceně Belgie získal Charles Leclerc své první vítězství ve Formuli 1. V závěrečné fázi se mu podařilo udržet za sebou Lewise Hamiltona. Týmu Ferrari se v Belgii dařilo.
22:09, 08.09.
16:40, 08.09.
17:28, 07.09.
13:15, 07.09.
17:01, 06.09.
13:19, 06.09.
13:02, 06.09.
20:38, 01.09.
18:03, 01.09.
22:34, 31.08.
16:43, 31.08.
23:02, 30.08.
21:20, 30.08.
21:01, 30.08.
20:53, 30.08.
20:35, 29.08.
22:07, 27.08.
21:16, 13.08.
16:52, 04.08.
17:01, 03.08.
21:14, 02.08.
12:55, 02.08.
19:56, 01.08.
11:33, 31.07.
19:42, 28.07.
17:12, 28.07.
22:28, 27.07.
16:50, 27.07.
13:20, 27.07.
13:19, 27.07.
Lotus - launch Ferrari - launchJosef Král testuje F1 HRT v Abu Dhabi
Představení VJM02 VJM02 - první výjezdPrezentace McLarenu 2009
TF109 Ferrari F60GP Monaka - pátek