jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Norisring: Němec, Brit a Ind s poháry vítězů
Norisring: Němec, Brit a Ind s poháry vítězů Texta foto: Roman Klemm

Norimberský Norisring je na pohled jednoduchá trať, její charakteristika (dlouhé rovinky se střídají s velmi pomalými zatáčkami) ovšem zaručuje zajímavé závody s boji v závětří a na brzdě. Formule 3 předvedla tři nadmíru zábavné jízdy.

1. závod: Dárek domácímu Güntherovi

Nejlepší startovní místo pro sobotní závod si vybojoval při páteční kvalifikaci pilot, který na trati pod impozantní kamennou tribunou startoval poprvé: Jake Hughes z týmu Hitech. Třiadvacetiletý Brit se prosadil o dvě tisíciny před krajanem Landem Norrisem (Carlin) a překvapením víkendu, Pedrem Piquetem. Syn bývalého mistra světa letos zatím zůstal mnoho dlužen, na Norisringu ale konečně „vybalil talent“: v obou volných trénincích zajel nejrychleji a třetí pozice na startu slibovala dobré body v závodě. Za Brazilcem se kvalifikoval domácí Maximilian Günther. Mladíka, bydlícího jen 30 km od Norimberka, přišly podpořit stovky fandů ve žlutých čepičkách s nápisy „MaxC“, což pro favorita znamenalo jistě dodatečný tlak. První desítku dolpnili na startovním roštu Ilott (Prema), Habsburg (Carlin), Zhou (Prema), Mawson (Van Amersfoort), Daruvala (Carlin) a Newey (Van Amersfoort).

První závod Formule 3 se v sobotu odpoledne vyvinul ve známou „bitvu v závětří“: Hughes sice odstartoval výborně a vedl, Norris, Günther a ostatní za ním ovšem kolo za kolem následovali v odstupu jen několika setin a nedopřáli mu času k oddychu. Hughes ovšem kolo za kolem odolával nedočkavým útokům Norrise a vypadalo to, že bude skutečně schopen uhájit první místo až pod šachovnicový praporek. Šest minut před koncem se Norris rozhodl, že vše vsadí na jednu kartu: Již na rovince naznačil útok a vjel při tom na špinavější stopu. Před vlásenkou Grundig Kehre poté brzdil pozdě – na špinavých pneumatikách příliš pozdě. Vrazil do nešťastného Hughese a oba tak připravil o dobrý výsledek. Třetí Günther ani nestačil poděkovat a pádil před svými nadšenými fandy pro vítězství. Svůj nejlepší výsledek kariéry zaznamenal i Pedro Piquet: po bezchybné jízdě dojel před Číňanem Zhouem třetí.

Za nimi se výborně předvedl především Eriksson. Švéd se po zpackané kvalifikaci probojoval až na 4. místo v cíli před Neweyem, Daruvalou a Schumacherem.

Výsledek sobotního závodu:

P. Jezdec # Vůz / Motor Stáj Čas Ztráta
1 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes Prema 33:54,166 -
2 Pedro Piquet 5 Dallara/Mercedes Van Amersfoort 33:55,673 1,507
3 Guan Yu Zhou 8 Dallara/Mercedes Prema 33:56,300 2,134
4 Joel Eriksson 1 Dallara/Volkswagen Moptopark 33:58,587 4,421
5 Harrison Newey 17 Dallara/Mercedes Van Amersfoort 34:09,806 15,64
6 Jehan Daruvala 27 Dallara/Volkswagen Carlin 34:09,883 15,717

2. závod: Norrisova odpověď

Také kvalifikace pro první nedění závod potvrdila, že technici týmu Hitech našli pro jejich Dallary-Mercedes na tomto krátkém okruhu zvláště výhodné nastavení. Nejrychlejší čas zajel Estonec Ralf Aron. Jednalo se o jeho první pole-position ve Formuli 3 vůbec a zároveň i o nejrychlejší kolo, jaké kdy vůz této třídy na Norisringu zajel. V první řadě ho doplnil týmový kolega Hughes. Za oběma stříbrnými vozy se v neděli ráno seřadili Günther, Norris, Daruvala a Piquet. Eriksson si zapsal jen 10. čas, Schumacher směl startovat o jedno místo za ním.
Devatenáctiletý Aron na startu nezaváhal a po sprintu do kritické Grundig-Kehre měl dostatečný náskok aby uhájil první místo. Za ním se poté vytvořil zajímavý vláček v pořadí Hughes, Günther (Němec tedy opět číhal na třetí pozici), Norris, Daruvala a Piquet.

Nejdravějším z Aronových pronásledovatelů byl opět junior McLarenu, Lando Norris. Sedmnáctiletý borec kolem poločasu předjel Günthera a začal se nebezpečně tlačit na Hughese. Diváci se kolo za kolem museli ptát, zda se bude opakovat srážka obou Britů ze soboty. Ne. Norris tentokrát nebyl k udržení. Nejdříve získal druhé místo a i útok na lídra Arona si tentokrát připravil lépe: šest minut před koncem se v Dutzenddeichkehre prodral na první místo. Aron si při tom poškodil přední křídlo a do cíle dojel za Hughesem, Güntherem a Daruvalou jen jako pátý. Pedro Piquet opět bodoval šestým místem, zatímco Eriksson (10.) a Schumacher (12.) zůstali daleko za očekáváním.

Výsledek dopoledního nedělního závodu:

P. Jezdec # Vůz / Motor Stáj Čas Ztráta
1 Lando Norris 31 Dallara/Volkswagen Carlin 34:15,834 -
2 Jake Hughes 34 Dallara/Mercedes Hitech 34:16,968 1,134
3 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes Prema 34:18,010 2,176
4 Jehan Daruvala 27 Dallara/Volkswagen Carlin 34:19,212 3,378
5 Ralf Aron 7 Dallara/Mercedes Hitech 34:20,001 4,167
6 Pedro Piquet 5 Dallara/Mercedes Van Amersfoort 34:20,388 4,554

3. závod: Force India!

Nejlepší výchozí pozice do posledního závodu víkendu patřila v neděli odpoledne lokálnímu matadorovi Güntherovi před silným Indem Daruvalou, Aronem, Hughesem, Habsburgem a Norrisem.

Za slunečného počasí zažili diváci na výborně zaplněných tribunách příliš zrdženlivý start jejich favorita. V první zatáčce se prosadil Daruvala a Günther jen s námahou ubránil druhou pozici vůči Aronovi a Habsburgovi. Chráněnec týmu Force India-F1 se poté kupodivu dokázal od Günthera odpoutat, zatímco za nimi zuřil mezi piloty Hitechu Aronem a Hughesem a Norrisem tvrdý boj o třetí pozici. Závěrem závodu se k této skupině přidali i maličký Němec David Beckmann a jeho týmový kolega z Motoparku, Joel Eriksson. Prosadil se Norris a dojel třetí před Aronem, Hughesem, Beckmannem (poradcem mladíka je bývalý vítěz Le Mans, Manuel Reuter), Erissonem a Habsburgem.

Také Günther koncem závodu zrychlil a na poslední tři kola se dostal do Daruvalova závětří. Mladý Ind ovšem ukázal neuvěřitelný klid a dojel si pro své první velké vítězství.

Schumacher, jenž se po celý víkend většinou úspěšně skrýval před davy zvědavců, odstoupil po kolizi s Piquetem.

Při pohledu na celkovou situaci šampionátu se po pěti podnicích vykrystalizovali čtyři favorité. Günther si doma vybojoval hezký bodový náskok na Erikssona, kterého přibrzdily nepovedené kvalifikace. Bojovný Norris je třetí, zatímco se jasným loserem Norimberského víkendu stal Ilott, který o poločas mistrovství na Günthera ztrácí 70 bodů.

Dalším podnikem F3 bude Spa-Francorchamps koncem července.

Výsledek odpoledního nedělního závodu:

P. Jezdec # Vůz / Motor Stáj Čas Ztráta
1 Jehan Daruvala 27 Dallara/Volkswagen Carlin 34:29,733 -
2 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes Prema 34:30,191 0,458
3 Lando Norris 31 Dallara/Volkswagen Carlin 34:32,821 3,088
4 Ralf Aron 7 Dallara/Mercedes Hitech 34:33,754 4,021
5 Jake Hughes 34 Dallara/Mercedes Hitech 34:34,281 4,548
6 David Beckmann 55 Dallara/Volkswagen Motopark 34:34,742 5,009

Stav Evrospkého šampionátu F3 po polovině sezony:

P. Jezdec 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1 Maximilian Günther 15 12 12 6 12 15 15 25 25 25 8 8 25 15 18
2 Joel Eriksson 12 25 18 12 25 12 25 - 10 1 18 25 12 1 6
3 Lando Norris 25 2 15 25 18 18 18 18 - 4 - 15 - 25 15
4 Callum Ilott 18 25 2 6 25 - 15 18 10 25 18 - 2 2 -
5 Jehan Daruvala 1 4 8 18 4 2 1 2 - 15 4 2 8 12 25

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
20:57, 07.10.
20:48, 24.09.
20:55, 10.09.
20:43, 04.09.
21:20, 27.08.
20:39, 20.08.
22:33, 31.07.
20:19, 02.07.
20:44, 21.05.
21:27, 30.04.
12:32, 16.04.
19:08, 16.10.
19:56, 26.06.
15:18, 22.05.
23:05, 03.04.
08:50, 29.06.
21:20, 04.05.
09:55, 13.04.
18:48, 19.03.
11:49, 05.06.
15:50, 27.05.
13:50, 04.05.
13:25, 04.05.
15:11, 03.05.
14:59, 03.05.
17:02, 02.05.
11:48, 02.05.
17:15, 30.04.
20:50, 13.04.
20:26, 13.04.
2. Mugello - sobota - 2.závod 2. Mugello - sobota - 1.závod2. Mugello - pátek - tréning, kvalifikace
1. Hockenheim - neděle 1. Hockenheim - sobota1. Hockenheim - páteční trénink
1. Hockenheim - představení jezdců Oficiální testy ValencieRichard Phillip - kariéra Světový pohár Renault 3.5