jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Klasickou Grand Prix de Pau Formule 3 vyhrál Maximilian Günther
Klasickou Grand Prix de Pau Formule 3 vyhrál Maximilian Günther Text a foto: Roman Klemm

Velká cena v Pau pro vozy Formule 2 a později pro vozy F3000 představovala od 60. do 80. let jeden z vrcholů motoristické sezony. Letos se pyrenejští pořadatelé rozhodli na tuto velkou tradici monopostů navázat a třetí, nedělní závod mistrovství evropy Formule 3, vypsali coby klasickou „Grand Prix de Pau“.

Na silničním, jen 2,76 km dlouhém okruhu, který mnozí jezdci považují za obtížnější než Monaco, je postavení na startu rozhodující a páteční kvalifikace proto byla nadmíru důležitá. Mezi 19 účastníky (listina startujících zůstala i ve třetím podniku sezony nezměněna) se přitom prosadil Brit Callum Ilott (Prema) před krajanem Lando Norrisem (Carlin). Do prvního závodu za nimi směli vyrazit Joel Eriksson (Motopark), Maximilian Guenther (Prema), Joey Mawson (Van Amersfoort) a Jake Dennis (Carlin). Jezdci prominentních jmen, Schumacher, Habsburg a Piquet se kvalifikovali jen do středu pole.

Sobotní závod

Poleman Callum Ilott předvedl v sobotu dopoledne dobrý odpich a provedl ostatní kritickými úvodními zatáčkami. V čele ale nezůstal dlouho: Ještě během prvního kola vrazil do zdi v zatáčce za pomníkem a utrhl si přední kolo. Pozici lídra proto převzal Joel Eriksson, jenž na startu předjel Norrise. Za nimi se seřadili Mawson, Dennis, Guenther a Hughes.

Od 4. kola opepřil závod déšť, a zatímco Norris zesílil svůj tlak na Erikssona, stal se Číňan Zhou první obětí kluzké trati. Maršálci v Pau (jednalo se především o členy čety z Le Mans) nereagovali zdaleka tak rychle jako kolegové z Monaka a trvalo to dobrých 10 minut neutralizace, než byla asiatova Dallara odstraněna z trati. Restart vyšel Erikssonovi výborně a Norris musel s dalším útokem počkat.
K dalšímu souboji o vítězství pak ovšem mohlo dojít až od předposledního kola: 6 minut před koncem totiž uklouzli ve vysoké rychlosti do svodidel i Mawson s Dennisem a rychlá jízda byla znovu omezena. Když Safety-Car zmizel, demonstroval v rozhodujícím sprintu posledních dvou okruhů Eriksson silné nervy a s přehledem hájil bojovou stopu. Norris nikdy nedostal příležitost k předjetí a spokojil se s druhým místem před Guentherem. Rus Mazepin dojel před Estoncem Aronem výborný čtvrtý a z bodů se mohli (díky skutečnosti, že udrželi své monoposty na trati) radovat i „prominenti“ Newey, Piquet, Schumacher a Habsburg.

Nedělní závod

V neděli se směl z nejlepšího místa na startu dvakrát těšit junior McLarenu, Lando Norris. V 10:40 h dopoledne se za ním na startu seřadili Němec Guenther, krajan Ilott, vítěz soboty Švéd Eriksson a v ulicích Pau překvapivě rychlý Rus Mazepin.

Start do druhého závodu víkendu tentokrát vyšel nejlépe jezdci ze druhé pozice: Němec Maximilian Guenther dokázal do první zatáčky u nádraží dosprintovat před polemanem Norrisem. Mezi oběma se poté rozpoutal senzační souboj, za kterého kolo za kolem bojovali o každý milimetr tratě a několikrát se dotkli. Norris byl schopen rychlejšího tempa než Guenther, v úzkých uličkách Pau bylo předjetí zase jednou věda sama o sobě. Ve stínu souboje lídrů se od třetího místa seřadili Ilott, Eriksson, Harrison, Aron, Hughes a Mazepin. Habsburg, slavící své 20. narozeniny, byl 9.

Po 5 minutách bezúspěšných útoků dopřál Norris svému soupeři, ale i svému vozu trochu odpočinku. Guenther ovšem ani v této fázi nepolevil a díky sérii rekordních kol si vyjel na Brita dvousekudový náskok. Závod na suché trati se tentokrát obešel bez neutralizací – Safety Car nevyjel, ani když lídr celkového hodnocení Eriksson 5 minut před koncem zahodil své 4. místo letem do svodidel šikany.

Norris skutečně dokázal v závěrečných kolech svůj odstup na vedoucího Guenthera silně stáhnout, na vážný útok to ale nestačilo a Němec slavil zasloužené vítězství. Callum Ilott dojel osamocen třetí, Harrison Newey vybojoval výborné 4. místo s Aronem a Hughesem v závětří. Mazepin opět zabodoval a Habsburg si osladil narozeniny osmou pozicí. Mick Schumacher a Pedro Piquet zůstali mnoho dlužni a dojeli jako 11. a 13. mimo bodovaná místa.

Grand Prix de Pau

Třetí závod Fromule 3 víkendu v Pau byl zároveň podnikem, nesoucím oficiální označení Grand Prix de Pau. Za Norrisem na startu tentokrát číhali Guenther, Ilott, Eriksson, Newey, Mawson, Aron a Mazepin.

Jezdec Trevora Carlina konečně předvedl dobrý start a plody kvalifikace proměnil i po prvních úzkých zákrutech trati ve vedení před Guentherem. Během dalších kol se zdálo, že je mladý junior McLarenu toho dne neporazitelný. Rychle si vybudoval náskok 4 sekund a Guenther proto nikdy nemohl jeho prvenství ohrozit. Na tom nic nezměnila ani neutralizace po 8 kolech, kdy Norris celý náskok kvůli Beckmannově nehodě ztratil. Hned po restartu znovu Němci ujel a pádil vstříc zisku „Velké ceny Pau“. Necelých 10 kol před cílem se mu ovšem vymstilo agresivní zkracován přes obrubník zatáčky u památníku: Tak jako dopoledne u Erikssona se zlomil závěs jeho Prema-Dallary a lídr sončil bezmocně ve svodidlech.

Vítězem se tedy stal jeho týmový kolega Maximilian Guenther před dobrým Callumem Ilottem a senzačním Ralfem Aronem. Harrison Newey opět předvedl silný závod a skončil 4. před Erikssonem, Habsburgem, Japoncem Makinem a Pedrem Piquetem.

Mick Schumacher nezažil při své první návštěvě městečka Pau příliš úspěšný víkend a znovu skončil mimo body – jako nejpomalejší z jezdců týmu Theodore-Prema.

Výsledky závodů evropského šampionátu Formule 3 v Pau:

Sobotní závod

P. Jezdec # Vůz / Motor Stáj Kola Čas Ztráta
1 Joel Eriksson 1 Dallara/Volkswagen Motopark 23 34:59,570 -
2 Lando Norris 31 Dallara/Volkswagen Carlin 23 34:59,813 0,243
3 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes Prema 23 35:02,206 2,636
4 Nikita Mazepin 99 Dallara/Mercedes Hitech 23 35:03,130 3,56
5 Ralf Aron 7 Dallara/Mercedes Hitech 23 35:03,540 3,97
6 Harrison Newey 17 Dallara/Mercedes Amersfoort 23 35:04,134 4,564
7 Pedro Piquet 5 Dallara/Mercedes Amersfoort 23 35:04,953 5,383
8 Ferdinand Habsburg 62 Dallara/Volkswagen Carlin 23 35:06,207 6,637
9 Mick Schumacher 25 Dallara/Mercedes Prema 23 35:05,395 5,825
10 Jehan Daruvala 27 Dallara/Volkswagen Carlin 23 35:06,771 7,201

Nedělní závod

P.
Jezdec # Vůz / Motor Stáj Kola Čas Ztráta
1 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes Prema 29 34:14,016 -
2 Lando Norris 31 Dallara/Volkswagen Carlin 29 34:15,969 1,953
3 Callum Ilott 53 Dallara/Mercedes Prema 29 34:19,303 5,287
4 Harrison Newey 17 Dallara/Mercedes Amersfoort 29 34:25,899 11,883
5 Ralf Aron 7 Dallara/Mercedes Hitech 29 34:26,612 12,596
6 Jake Hughes 34 Dallara/Mercedes Hitech 29 34:27,427 13,411
7 Nikita Mazepin 99 Dallara/Mercedes Hitech 29 34:29,889 15,873
8 Ferdinand Habsburg 62 Dallara/Volkswagen Carlin 29 34:31,387 17,371
9 Jehan Daruvala 27 Dallara/Volkswagen Carlin 29 34:32,025 18,009
10 Jake Dennis 21 Dallara/Volkswagen Carlin 29 34:34,100 20,084

Grand Prix de Pau

P. Jezdec # Vůz / Motor Stáj Kola Čas Ztráta
1 Maximilian Günther 3 Dallara/Mercedes Prema 28 34:23,254 -
2 Callum Ilott 53 Dallara/Mercedes Prema 28 34:25,206 1,952
3 Ralf Aron 7 Dallara/Mercedes Hitech 28 34:26,491 3,237
4 Harrison Newey 17 Dallara/Mercedes Amersfoort 28 34:30,040 6,786
5 Joel Eriksson 1 Dallara/Volkswagen Motopark 28 34:31,640 8,386
6 Ferdinand Habsburg 62 Dallara/Volkswagen Carlin 28 34:32,649 9,395
7 Tadasuke Makino 11 Dallara/Mercedes Hitech 28 34:34,707 11,453
8 Pedro Piquet 5 Dallara/Mercedes Amersfoort 28 34:35,233 11,979
9 Jake Dennis 21 Dallara/Volkswagen Carlin 28 34:35,526 12,272
10 Guan Yu Zhou 8 Dallara/Mercedes Prema 28 34:41,080 17,826

Stav Evropského šampionátu Formule 3 po 9 závodech:

P. Jezdec Body 1 2 3 4 5
1 Joel Eriksson 139 12 25 18 12 25
2 Lando Norris 139 25 2 15 25 18
3 Maximilian Günther 137 15 12 12 6 12
4 Callum Ilott 109 18 25 2 6 25
5 Ferdinand Habsburg 51 15 10 10 4 4

 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
20:39, 20.08.
22:33, 31.07.
20:19, 02.07.
20:44, 21.05.
21:27, 30.04.
12:32, 16.04.
19:08, 16.10.
19:56, 26.06.
15:18, 22.05.
23:05, 03.04.
08:50, 29.06.
21:20, 04.05.
09:55, 13.04.
18:48, 19.03.
11:49, 05.06.
15:50, 27.05.
13:50, 04.05.
13:25, 04.05.
15:11, 03.05.
14:59, 03.05.
17:02, 02.05.
11:48, 02.05.
17:15, 30.04.
20:50, 13.04.
20:26, 13.04.
21:17, 12.04.
16:54, 12.04.
16:33, 12.04.
11:04, 12.04.
18:35, 11.04.
2. Mugello - sobota - 2.závod 2. Mugello - sobota - 1.závod2. Mugello - pátek - tréning, kvalifikace
1. Hockenheim - neděle 1. Hockenheim - sobota1. Hockenheim - páteční trénink
1. Hockenheim - představení jezdců Oficiální testy ValencieRichard Phillip - kariéra Světový pohár Renault 3.5