jméno: heslo: | Registrovat
  formule1.phorum.cz www.motormix.cz www.terlickyokruh.nolimit.cz www.maxpowerleague.cz www.gptours.cz
 
 
Spengler a Martin si rozebrali zlato DTM na Norisringu
Spengler a Martin si rozebrali zlato DTM na Norisringu Text a foto: Roman Klemm

Podobně jako Formule 1, má i šampionát DTM svou „perličku“ sezony: Co je pro svět Grand Prix závod v Monte Carlu, to je pro Deutsche Tourenwagen Masters podnik v areálu dřívějších nacistických sjezdů „Reichsparteitagsgelande“ v Norimbergu. Závod na primitivní, kraťoučké trati kolem Hitlerovy kamenné tribuny přilákal i letos mnohem větší počet fandů a zájem médií, než ostatní víkendy mistrovství. Není tedy divu, že jezdci považují vítězství na Norisringu za nejdůležitější v roce.

Časový harmonogram podniku, který je bezprostředně závislý na vysílacích dobách státní německé televize ARD, se pouhé dva dny před sobotní kvalifikací a prvním závodem radikálně změnil. Zodpovědní z televize dali odpoledne a večer přednost přenosu pohřbu bývalého kanzléře Kohla a DTM proto musela volný trénink, kvalifikaci a závod vtěsnat do čtyř hodin.

Když šlo o postavení na startu, tak u jezírka Dutzendteich zářily především vozy z Mnichova: Belgičan Maxime Martin postavil svůj BMW na pole position a připravil tím o úspěch „domácí“ vůz Audi z nedalekého Ingolstadtu Reného Rasta. Martinův náskok při tom činil na kraťoučké trati pohých 5 tisícin. Ve druhé řadě následovaly další dvě BMW Kanaďana Bruna Spenglera a Brita Toma Blomqvista před Švédem Ekströmem na Audi a nejrychlejším z poražených Mercedesů, Lucasem Auerem.

Sobotní situaci komplikoval prudký lijavec, který se na trať snesl krátce před poledním startem. Pole 18 vozů se tedy do závodu muselo vydat na mokré trati – a k údivu tak učinilo bez havárie. Nejlepší sprint směrem vlásenky Grundig-Kehre předvedl po zhasnutí startovního semaforu černý BMW Bruna Spenglera. Kanaďan poté zajel jeden ze svých nejlepších závodů a i přes skutečnost, že se Martin s Ekströmem nedali setřást z dohledu, zaslouženě vyhrál. Na tom nic nezměnila ani skutečnost, že dráha po několika kolech začala osychat a druhá část závodu se konala po přezutí na slicky za zcela suchých podmínek. „Norisring je mým oblíbeným okruhem a fandy tady mám zvláště rád,“ zářil Kanaďan, který zde poprvé vyhrál již roku 2006 (tehdy na Mercedesu) a letos se postaral o první úspěch značky BMW na této trati po 25 letech! Dobrý Maxime Martin se po tvrdém souboji s Ekströmem postaral o dvojité vítězství Mnichováků a i Švéd na třetí pozici mohl být spokojen: převzal totiž vedení v celkové tabulce. K tomu mu pomohla chyba dosavadního lídra Reného Rasta. Mladý Němec se dopustil prohřešku při zastávce v boxech, byl penalizován a zůstal bez bodů. Podobně zle dopadly Mercedesy. Nejlepší vůz ze Stuttgartu dojel až jako osmý (Edoardo Mortara) a v neděli tedy bylo co dohánět.

Výsledek sobotního závodu:

P. Jezdec # Vůz / Motor Kola Čas
1 Bruno Spengler 7 RBM-BMW 61 53:15,532
2 Maxime Martin 36 RBM-BMW 61 53:19,917
3 Mattias Ekström 5 Abt-Audi 61 53:20,308
4 Marco Wittmann 11 RBM-BMW 61 53:26,344
5 Timo Glock 16 RBM-BMW 61 53:27,683
6 Tom Blomqvist 31 RBM-BMW 61 53:28,360
7 Jamie Green 53 Rosberg-Audi 61 53:34,105
8 Edoardo Mortara 48 HWA-Mercedes 61 53:35,860
9 Nico Müller 51 Abt-Audi 61 53:36,887
10 Gary Paffett 2 AMG-Mercedes 61 53:50,239

Dominance vozů BMW našla své pokračování i během kvalifikace pro nedělní závod. Tentokrát to byl syn bývalé rallyeové hvězdy Stiga, Tom Blomqvist, kdo Bavorákům zajistil pole-position. Brit se švédskými kořeny byl o 4 tisíciny rychlejší, než Robert Wickens v Mercedesu, a aby ani Audi nepřišlo zkrátka, zajel třetí čas Švýcar Nico Müller před sobotním vítězem Spenglerem.

Blomqvist odpolední start zcela zaspal a ještě před první zatáčkou se před něj dostali Wickens s Müllerem. V dalším průběhu závodu si fandové užili mnohem více strkanic a změn pořadí než v sobotu. Mimo jiné do sebe několikrát najeli Ekström s Wittmannem, později se srazili Rast a Wickens, načež na dráhu vyjel Safety Car.

Další ze „strkanic“ ovšem mohla dopadnout zle: Krátce po polovině závodu jel Greenův Audi po rovince vedle Paffetova Mercedesu, když oranžový Audi lehce nadskočil na nerovnosti vozovky. Za rychlosti kolem 260 km/h došlo k lehkému střetu, který vyhodil Paffetův vůz ze stopy. Pilot se snažil korigovat, sám ovšem musel bojovat s hrboly. Silněji při tom vrazil do soupeře a od něj se odrazil do svodidel vlevo, kde se jeho vůz roztříštil a nebržděn pokračoval směrem vlásenky, kde v nejhorším myslitelném úhlu torpédoval Audi Mika Rockenfellera. Jen díky moderní technice a velké dávce štěstí odnesl Rockenfeller nehodu jen s lehkým zraněním levé nohy.

Závod byl přerušen a po očištění trati a opravě svodidel se znovu odstartovalo do zbývajících 25 minut (mocná ARD přerušila svůj přenos citlivě právě v okamžik startu, aniž by tentokrát v programu měla přenos pohřbu nějakého potentáta). Diváci tak přišli o povedenou akci Auera, po níž se jeho Mercedes v Grundig-Kehre vecpal do vedení před Martina. Podivné nedělní zrychlení Mercedesů možná přítomné předsednictvo a sponzory trochu usmířilo, na BMW ovšem opět nestačilo. Výborně naladěný Maxime Martin si o čtyři kola později vybojoval vedení nazpět a vyhrál. V předposledním kole Auera atakoval i Wittmann, přitom se před Němce ale začal tlačit Ekström. Oba při tom ztratili tolik rychlosti, že se po napínavém foto-finiši ze třetího místa směl radovat Auerův kolega Mortara!
Po „perličce na Norisringu“ pokračuje šampionát DTM za dva týdny na okruhu u Moskvy, kde se s podobným zájmem veřejnosti jistě nesetká...

Výsledek nedělního závodu:

P. Jezdec # Vůz / Motor Kola Čas
1 Maxime Martin 36 RBM-BMW 66 1:29:22,150
2 Lucas Auer 22 HWA-Mercedes 66 1:29:25,053
3 Edoardo Mortara 48 HWA-Mercedes 66 1:29:26,610
4 Mattias Ekström 5 Abt-Audi 66 1:29:26,612
5 Marco Wittmann 11 RBM-BMW 66 1:29:26,637
6 Paul Di Resta 3 AMG-Mercedes 66 1:29:27,858
7 Augusto Farfus 15 BMW 66 1:29:33,763
8 Jamie Green 53 Rosberg-Audi 66 1:29:34,214
9 Tom Blomqvist 31 HWA-Mercedes 66 1:29:34,844
10 Timo Glock 16 HWA-Mercedes 66 1:29:35,497

Stav šampionátu po osmi závodech:

P. Jezdec Body Vůz 1 2 3 4 5 6 7 8
1 Mattias Ekström 89 Abt-Audi 10 - 4 18 11 19 15 12
2 Lucas Auer 87 HWA-Mercedes 28 12 28 1 - - - 18
3 Maxime Martin 78 RBM-BMW - - 13 4 - 15 21 25
4 Jamie Green 75 Rosberg-Audi - 26 1 26 2 10 6 4
5 René Rast 72 Rosberg-Audi 8 2 15 6 11 28 2 -
6 Timo Glock 60 RMR-BMW 18 7 - - 18 6 10 1

 
 

Přidejte na : Facebook delicious Delicious
 
Nenalezen žádný článek
Nenalezen žádný komentář.
Šanghaj:Paffett si odváží vítězství, di Resta titul a Spengler zklamáníPaffett zvítězil před di Restou a Timo Scheiderem. Hlavní adept na titul Spengler v závodě nebodoval a v celkovém pořadí se propadl až na třetí místo.
22:00, 02.07.
22:02, 21.05.
19:45, 07.05.
17:14, 08.04.
19:38, 16.10.
13:09, 26.09.
09:33, 27.06.
20:47, 05.06.
20:48, 22.05.
19:12, 08.05.
19:15, 07.04.
19:18, 18.10.
20:13, 03.08.
09:28, 29.06.
21:31, 31.05.
20:40, 04.05.
20:49, 27.03.
15:32, 28.11.
04:51, 18.10.
04:38, 17.10.
07:30, 20.09.
05:53, 19.09.
23:49, 05.09.
23:58, 04.09.
23:51, 22.08.
21:12, 21.08.
20:53, 08.08.
20:53, 08.08.
23:25, 07.08.
22:46, 04.07.
EuroSpeedway Lausitz EuroSpeedway LausitzEuroSpeedway Lausitz
Mugello - závod Mugello - kréning, kvalifikaceMugello - testy
Oschersleben závod Oschersleben - tréning, kvalifikaceOschersleben - testy